Anonym bruker Skrevet 4. august 2007 #1 Skrevet 4. august 2007 .. jeg er i ferd med å få tilbake mensen.. Det murrer i magen og ryggen er i ferd med å knekke meg totalt.. Klarer nesten ikke løfte opp junior og det er så ille at sambo må flytte han over på "den andre siden" når han spiser på natta.. Fikk satt inn spiral på 6 ukers kontrollen, men fikk ikke noen føring for når mensen skulle komme tilbake.. Junior er BARE tre måneder og jeg fullammer.. VIL IKKE ha det ennå, er så deilig når den tar ferie.. snufs..
Vestlending med to, snart tre? Skrevet 4. august 2007 #2 Skrevet 4. august 2007 Jeg fikk den også etter 3 mnd selv om jeg fullammet. Lite å gjøre med desverre.
har fått lita pia Skrevet 4. august 2007 #3 Skrevet 4. august 2007 spiral på 6 ukerskontroll??? min lege anbefalte absolutt ikke dette pga av at livmoren ennå trekker seg inn og tråden da kan bli for kort å spiralen vanskelig å få ut...i værste fall må man opperere..ikke for å skremme altså, men det hva det hun sa... fikk mensen etter 4 uker jeg..men fullammer ikke da...
Anonym bruker Skrevet 4. august 2007 #4 Skrevet 4. august 2007 legen min sa at i Sverige gjorde mange det rett etter fødselen..... Vet ikke om han tullet, men jeg stusset litt på det (han er svensk)
2barns mor Skrevet 4. august 2007 #5 Skrevet 4. august 2007 Fikk tilbake mensen etter 4 måneder og fullammet. ........jeg jobber på legekontor, å hos oss er det HELT vanlig å sette inn spiral på 6 ukers kontrollen. Hvis dere leser på pakningsvedlegget på spiralene, skal det enten settes inn i løpet av en vanlig menstruasjon eller ca. 6 uker etter fødsel.
har fått lita pia Skrevet 4. august 2007 #6 Skrevet 4. august 2007 Da har vel leger ulike oppfatninger og erfaringer med å sette inn spiral på 6 ukers kontrollen..vet å flere sm har gjort det..men velger å følge min lege sin anbefaling om ikke å gjøre det da(tenker hun har opplevd noen episoder ang.dette siden hun ikke anbafaler det)?? Huff mensen er i allefall et ork..jeg ba om p-piller sm gjør blødninger mindre og varer kortere, så er spent på om de blir å fungere:)
Slettes Skrevet 5. august 2007 #7 Skrevet 5. august 2007 Hei! Jeg fikk også satt inn spiral på 6 ukerskontroll og har hatt konstante småblødninger etter det - kun brunt (beklager detaljen), men jeg har ennå ikke fått noen ordentlig blødning. Prinsen er nå 3 1/2 måned. Jeg sliter også med utrolig sterke ryggsmerter. Det er greit å gå, men ikke sitte, ligge og fikse alt for lille prinsen her. Det værste er at jeg ikke får lagt han på gulvet, men han må ligge på sofaen. Har lett litt rundt på nettet for å finne ut om det faktisk kan være spiralen som kan gi disse enorme smertene, men finner ikke noe ut av det. Har ikke lyst å oppsøke legen igjen dersom det er forbigående. Det skal sies at jeg var hos lege, en annen en fastlegen, pga magesmerter for ca tre uker siden og fikk UL. Spiralen satt der den skulle og magesmertene ga seg etter en uke, men legen sa at han ikke anbefalte spiral før etter tre måneder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå