beri Skrevet 4. august 2007 #1 Skrevet 4. august 2007 og selvom jeg ammer, er det viktig for meg at hun kan ta flaske og ikke være HELT avhengig av meg...Vi prøvde og prøvde med en flasketype..Tenkte ikke på å prøve et annet merke..Vi kjøpte et annet merke idag, og vips hun drikker av flaske...JIPPI!!!! Tips til andre også kanskje??
Snoopy 29.03.07 Skrevet 4. august 2007 #2 Skrevet 4. august 2007 oiiii ... jeg sliter åsså med dette... hvilket merke brukte du og hvilket byttet du til ?
<3 mamma til 2 jenter <3 Skrevet 4. august 2007 #3 Skrevet 4. august 2007 hvor gammel er jenta di?jeg har også tenkt og prøve med flaske på jenta mi men har ikke fått prøvd det ut enda.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 4. august 2007 #4 Skrevet 4. august 2007 Vi prøvde med Nuk flaske, som skal være mer lik brystvorte, men han nekter fremdeles. Har prøvd alle tips i boka, flaske med sukkervann og bytte etc. Heelt umulig. Nekter både MMEog MM. Så jeg har ingen mulighet til å komme meg på kino e.l.
ejiec++ Skrevet 4. august 2007 #5 Skrevet 4. august 2007 Kan bare snakke av egen erfaring, men MAM flaskene i vanlig matbutikk er faktisk veldig gode. jeg også prøvde forskjellige typer - hun nektet alle, men MAM tok hun med en gang. Tipset en i barselgruppa - der funket det også med en gang. Ellers er det noen som sier at de fleste barn tar Dr. Brown flaskene (vet ikke noe om dette selv). Selges på apotek og i babybutikker. Lykke til!!! :-)
beri Skrevet 4. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 4. august 2007 brukte avent(som jeg var veldig fornøyd med med førstemann) gikk over til mam( de har mindre tutt på flaskene)
Anonym bruker Skrevet 4. august 2007 #8 Skrevet 4. august 2007 Et lite råd til de helt ferske først. Tror feilen mange gjør er å vente for lenge med å prøve... Min eldste var nesten 4mnd før han fikk prøve flaske første gang og nektet selvfølgelig plent! Samme skjedde med unge nr to, klok av skade prøvde vi flaske allerede når jenta var 14 dager gammel denne gangen, pumpet meg og ga kveldsmaten i flaske, gikk kjempefint.. Har fortsatt med å pumpe og gi kveldsmat i flaske ca en gang i uka for å holde det ved like, utrolig greit å ha den muligheten, dessuten synes pappaen det er kjempekoselig å mate av og til :-) Når det er sagt lot jeg ikke de eldste slippe, jeg pumpet meg og ga flaska til pappaen. Illsinte sultne små krek kan protestere ganske heftig, men de gir opp til slutt, og når de er slitne nok av å protestere bare gir de opp, lukker øynene og sovner med flaska i munnen, etter å ha drukket den tom.. Litt brutal måte å tilvenne kanskje, men det er for mye forlangt av meg ihvertfall å ikke kunne gå på besøk til en venninne en kveld uten å ta ungen med pga av amming på minst 6mnd. For å være en god mor, trenger jeg littegranne voksentid uten ungene av og til ( ca en kveld i mnd blir det)
Anonym bruker Skrevet 4. august 2007 #9 Skrevet 4. august 2007 MAM-flasker var de eneste som fungerte hos også Kjøp de på Rema, der er de 12 kr billigere enn på Meny...
Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #11 Skrevet 5. august 2007 Det går an å "tvinge" flaske i små babyer. Det som er viktig er da å få flasketuten opp i ganen slik at sugerefleksen starter. (det har du kanskje testet ut med lillefingeren eller noe slikt) Men hvor større ungen er jo vanskligere er det å få til dette.. Da får de jo egen vilje som overstyrer sugerefleksen som er medfødt...
Na`is`vi`mi` Skrevet 5. august 2007 #13 Skrevet 5. august 2007 takker for tipset.. bra det funka for deg og jenta di:) men her har vi prøvd alle sorter smukk og alle sorter drikke(mm,mme,vatn,saft, sukkervatn) men neida... blir illsint.. Drikker ørlite vatn av glass/kopp men ikkje melk! Er 6 mnd jenta mi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå