Gjest Skrevet 4. august 2007 #1 Skrevet 4. august 2007 Det serveres som regel i USA (mostly) og da gjerne sammen med egg og bacon... Det er poteter som er kokt, også raspet opp og stekt i pannen... Kanskje det heter noe på h, men er ikke sikker... Plager meg at jeg ikke for noe i verden kommer på navnet!
Gjest Skrevet 4. august 2007 #3 Skrevet 4. august 2007 ååh!! Det har faktisk irritert meg i nærmere en mnd nå... Hadde glemt det, men så ble jeg mint på det igjen nå;-) Thank you;)
Gjest -<<- Skrevet 4. august 2007 #5 Skrevet 4. august 2007 Mye det samme, bare mindre variasjoner på fasong, konsistens og steketid. Og enhver amerikaner vil sverge på at hash browns er uramerikansk, mens enhver sveitser vil insisterere på at tipptippoldemor var opphavskvinne til kartoffelrösti.
Monajenten Skrevet 4. august 2007 #6 Skrevet 4. august 2007 Det hørtes jo knallgodt ut! Noen som har oppskrift?
Gjest Skrevet 4. august 2007 #7 Skrevet 4. august 2007 Hehehe... Spesielt godt synes nå hvert fall ikke jeg at det er.... Men det har bare plaget meg i mange dager nå.... Visste ikke at det fantes norske navn for det en gang heller... Men jeg har ikke kokke-vokabularet helt inne ennå...
Gjest -<<- Skrevet 4. august 2007 #8 Skrevet 4. august 2007 http://www.ehow.com/how_13821_make-hash-browns.html
KaMa Skrevet 4. august 2007 #11 Skrevet 4. august 2007 Oki. Takk. Da ble jeg enda et hakk mer opplyst i dag også. En liten digresjon, er ikke "uramerikansk" egentlig litt selvmotsigende i seg selv? Eller, de har jo Cola og Jeans, men mat? Alt stammer vel fra andre steder enn Amerika?
Gjest -<<- Skrevet 4. august 2007 #12 Skrevet 4. august 2007 Tja. Hamburger'n kan vel sies å være uramerikansk by now, samme hvems om først puttet karbonade mellom brødskiver. Og de har mange crossover-mattradisjoner som er inspirert av alskens andre lands kjøkken, men likevel noe helt eget. Maten i "deep south" er f.eks noe helt for seg selv. Krysningen mellom liberalisme og konservativ religiøsitet er jo også ganske særegen, sånn på andre felt.
KaMa Skrevet 4. august 2007 #13 Skrevet 4. august 2007 Sant det. Burgeren er udiskutabel. Men en verdensdel som reproduserer stedsnavn skaper ikke akkurat tiltro til autentisitet og ur-egenskaper...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå