Gjest Skrevet 4. august 2007 #1 Skrevet 4. august 2007 Vi gikk tur i skogen sist helg, og dattern vår på 1 og et halvt år fikk et stikk på ankelen. Men det ble sakte men sikkert mer og mer borte. Men i dag har det plutselig blitt rødt rundt stikkstedet, som en slags utslett. På magen har hun mange bittesmå prikker. Ringte legevakten for å høre om det kunne være flått. Men nei sa hun damen, siden vi ikke hadde sett noen flått kunne det ikke være flått. Jeg spurte om hun kanskje kunne ha klødd den av eller noe, men nei. Det mente hun at var umulig!? Noen med erfaring? Og hvis det er flåttbitt, hvor fort må man oppsøke lege?
Gjest Skrevet 4. august 2007 #2 Skrevet 4. august 2007 Dersom det er flåttbitt så blir det ikke utslett, det blir en rød ring. Så det er nok noe annet, men hva, nei det vet jeg ikke. Sist jeg hadde flått greide ikke jeg å klore den av engang, så at en 1,5 åring skulle klare det tviler jeg på
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 4. august 2007 #3 Skrevet 4. august 2007 Flåtten er bare farlig hvis den sitter på minimum ett døgn, så hvis du ikke så den, har den ikke "stukket". Den biter seg fast og suger blod.
Gjest Skrevet 4. august 2007 #5 Skrevet 4. august 2007 Klarer ikke helt å slå meg til ro med at det ikke kan være flått. Hun er skikkelig rød rundt stikket.
* 5 om dagen * Skrevet 4. august 2007 #6 Skrevet 4. august 2007 burde bestille en time hos legen...er mye bedre det, enn å snakke med de på legevakta... si hva det gjelder, så kommer du sikkert fort inn....
*betty*spaghetti* Skrevet 4. august 2007 #7 Skrevet 4. august 2007 Dra til fastlegen og ta en borilla prøve??? det er jo ikke verre en det! Personlig tror ikke jeg det er så farlig om hun ikke er slapp, utilpass osv osv... *ikke vær så bekymra se an formen hennes, det går helt sikkert bra! Lykke til da:)
* 5 om dagen * Skrevet 4. august 2007 #8 Skrevet 4. august 2007 må bare si at flottbitt er ikke noe å kjimse av...kjenner flere tragiske utfall av det... så ta en tur til legen... Kan jo være andre ting hun har vært borti når dere var på tur....
Gjest Skrevet 4. august 2007 #9 Skrevet 4. august 2007 Ok, jeg var bare så usikker på hvor fort man måtte ta kontakt med lege. Men da venter jeg til over helgen og ser hvordan det utvikler seg. Er egentlig ikke så veldig bekymret, men liker å vite hva jeg skal gjøre i forskjellige sit. En på jobben ble bitt av flått og han kastet opp en hel uke og var skikkelig dårlig. Og sån er hun jo ikke =)
mammaen til G & A Skrevet 5. august 2007 #10 Skrevet 5. august 2007 Tror ikke det er flaatt bitt hun har faatt. De skal ikke vaere saa farlige dersom de ikke sitter paa en stund, og de sitter godt nok at mamma eller pappa maa til for aa faa den av. Men at hun har blitt bitt av noe hun reagerer paa det hoeres det ihvertfall ut som. Dersom hun plages av stikket, eventuelt utslettet blir vaerre enn det det er naa, saa ville jeg oppsoekt lege.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå