Nordlyspar♥ Skrevet 4. august 2007 #1 Skrevet 4. august 2007 På hytta har vi en nabo som har laget vei til sin hytte. Denne veien er laget på tomten til henne vi kjøpte vår tomt hos. Naboen spurte først henne om å få bygge vei, da hun sa nei. Gikk han over hodet på henne og søkte Statsskog, som gav tillatelse. Nå har det seg slik at han nekter oss andre å bruke veien (hans hytte er sist i rekken, og vi blir ikke å kjøre der) Vi er bare 3 hytteeiere inkl, den sure naboen. Hun som eier tomta veien ligger på har sakt vi bare skal bruke den, men han andre er sinna som en lemen når vi gjør det. Han krever oss for 10 000 kr hvis vi skal bruke veien (ikke en vei egentlig, men traktorspor med grus i) Er det mulig å skrive en avtale om bruksrett på veien, med hun som eier tomta? Eller må vi søke til han som laget den, den sure naboen (den er jo ikke på tomta hans)?? Han truer med å anmelde oss hvis vi bruker veien flere ganger... Aaarg... Noen?
minførstebaby Skrevet 4. august 2007 #2 Skrevet 4. august 2007 jøss,for en hyggelig nabo dere har... han har ingen rett til å nekte dere.. og han kommer ingen vei med å anmelde dere.. Hva skulle det være for? tomten er ikke hans engang.. det du / dere må gjøre er å skaffe dere en skriftlig avtale med hun som eier tomten som sier at dere kan bruke den for å komme frem til hytten deres.. Bare stå på... for en sutrekjerring til nabo.... lykke til
Nordlyspar♥ Skrevet 4. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. august 2007 Tusen takk for svar. Da skal vi får skrevet en avtale, på mandag allerede. For nå er jeg lei av at han kommer løpende bort til oss, kjefter og styrer, knallrød i ansikte og ristende av sinne.. Det er vel best å få tinglyst en slik avtale? Hvordan gjør jeg det?
ana baroma Skrevet 4. august 2007 #4 Skrevet 4. august 2007 Ville nok snakket med en advokat om dette, for dette kan være intrikat jus:)
Nordlyspar♥ Skrevet 4. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. august 2007 Har sendt inn til advokatenhjelperdeg.noHåper vi får svar. Der veien er laget, gikk det tidligere en traktorsti. Den hadde vi fått tillatelse av tomteeieren (selger av hyttetomtene) å bruke som vi ville... Da må jo dette også gjelde den nye grusveien også, all den tid at den er laget på traktorstien... huff... Jeg hater å være i en nabofeide, liker å komme overens med alle. Men denne naboen er for drøy... Hadde det vært meg som bygde veien, ville jeg gitt tillatelse til de andre å bruke veien (ikke krevd de 10 000), på de betingelsene at når veien trengte forbedringer, reperasjoner så blir det spleiselag.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå