___ Skrevet 4. august 2007 #1 Skrevet 4. august 2007 Til dere som har lest den siste boka,- Hvordan fikk Neville tak i sverdet som han drepte slangen med? Stakk ikke dvergen av med det da de var i banken? Ganske irriterend når man får et sånt "problem" på hjernen og ikke finner ut av det. Noen som fikk det med seg?
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 4. august 2007 #2 Skrevet 4. august 2007 Um.. kom ikke sorting-hatten med det? *klø seg i hodet* Nå ble jeg usikker altså..
Gjest -<<- Skrevet 4. august 2007 #3 Skrevet 4. august 2007 Dette har vært flittig debattert mange steder i det siste. Dette utsagnet oppsummerer debatten greit: "It's magic, dudes. Dumbledore said that a true Gryffindor could pull the sword out of the hat. The purpose of this passage was to say Neville is just as worthy as Harry to have been Voldemort's adversary."
___ Skrevet 4. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 4. august 2007 Takker. Jeg hat ikke fått med meg debatten. Jeg har tydligvis ikke lest de tidligere bøkene grundig nok, eller så er det engelsken min som ikke er god nok. De fleste av mine engelsklærere opp gjennom tidene hadde nok vært enige om det ;-) Det var uansett et godt og logisk svar så nå trenger jeg ikke spekkulere mer på det. Takk igjen.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 4. august 2007 #5 Skrevet 4. august 2007 Harry pulled the invisibility cloak from inside his robes, swung it over himself and sprang to his feek, as Neville moved too. In one swift, fluid motion Neville broke free of the body bind curse upon him; the flaming hat fell of him and he drew from its depths something silver witha glittering, rubied handle- Side 587. Var det ikke sånn at Neville også var født i Juli og kunne likesågodt vært den som skulle kjempe mot voldemort tro? At det var en teori i en annen bok? Iallefalls å dro jo Harry Potter sverdet ut av sorting hatten enda det var låst inne på kontoret ti Dumbledore.. så det var vel ikke noe problem for Hatten å hente det hos dvergen.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 4. august 2007 #6 Skrevet 4. august 2007 Hatten hadde forresten kommet ut av skolen fordi Voldemort 'summoned it' når Harry var dø og lå på bakken for å fortelle alle at det ikke skulle være noe mer 'sorting' på Hogwart og at Slytherins var alt som gjaldt..så satt han den på hodet til Neville og tente på den..
Gjest irismor Skrevet 4. august 2007 #7 Skrevet 4. august 2007 Stemmer det at tilfeldighetene gjorde at det ble Harry Potter og ikke Neville. Kunne like gjerne vært Neville i følge profesien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå