Isilra Skrevet 4. august 2007 #1 Skrevet 4. august 2007 Jeg leste på babyverden akkurat om det å bygge rede og at kommende mor ofte ble frustrert og skulle ha gjort det og det og det før babyen kom.. og oi - der hører visst jeg hjemme I går fikk jeg det plutselig for meg at gangen, den SKAL pusses opp nå. Orker ikke sitte og se på alt som skulle vært gjort, men at det aldri skjer noe.. Så nå har jeg funnet ut hva slags maling som skal brukes og lister og nytt laminatgulv. Sambo orker ikke å gjøre noe om dagen (er syk), så skal prøve å gjøre så mye som mulig selv.. Men nå begynner jeg å bli redd for at jeg har begitt meg ut på noe jeg ikke kommer til å klare å fullføre! Hvor mye kan jeg egentlig presse meg selv til å gjøre? Nå driver jeg med brekkjern for å fjerne de gamle listene (som sitter *** godt, for tapet og maling har limt veggen til listene..). Tror aldri de listene har blitt byttet ut før (begynner å bli gammelt hus) for jeg finner 3 lag med tapet under.. Poenget er at når jeg står sånn og sliter med brekkjernet, så begynner jeg å få vondt i magen og ryggen... Er dette farlig, eller bare tegn på muskler som ikke har vært så mye i bruk? Har bra med magemuskler fra før, men er redd for å skade lille babyen.. har sååå lyst til å klare å gjøre noe på egenhånd - ikke føle meg så fryktelig avhengig av alle andre for at noe skal bli gjort. Hva tror dere? Skal jeg bare prøve å fortsette og ta det litt pent? Håååper gangen blir bra og at jeg/vi ikke bruker altfor lang tid på å pusse den opp..
lillegull:) Skrevet 4. august 2007 #2 Skrevet 4. august 2007 det tyngste villej eg latt samboer ta seg av, men det er masse du kan gjøre selv også pass på å ikke puste inn for mye støv og bruk vannbasert maling og luft godt:) er sånn selv om dagen, får nåja av rot og ting som skulle vært gjort..hehe.. vil ha det strøkent til lille kommer.. husk å ta pauser og hør på kroppens signaler så går det fint tror jeg... har pusset opp et rom jeg.. eneste sambo gjorde var å male taket,, orket ikke strekke meg, men jeg synes det var fint tidsfordriv.. også er man i aktivitet.. lykke til:)
Isilra Skrevet 4. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. august 2007 Takker Uff, alltid når jeg skal gjøre noe selv så klarer jeg å ødelegge mer enn jeg gjør godt.. Nå klarte jeg å kutte ene internettkabelen som satt fast bak en list.. Heldigvis fikk sambo fikset det igjen, men ble litt tårer ja.. Griner for alt om dagen.. Og.. usj! Når jeg fjerna ene dørlista her, så lå det LARVER under! Er glad de listene skal ut ja! Gammelt hus.. usj.. vil ha allt flunkende nytt til tassen kommer ut Tar 1-2 lister om gangen og så bimmer jeg litt og så tar jeg en list til.. Slappe av er viktig vettu
Gjest Skrevet 4. august 2007 #4 Skrevet 4. august 2007 Vi skal snart pusse opp også... håper bare vi får gjort mest mulig før Anniken kommer. Vi får en del uventede penger i slutten av måneden. Da skal vi male stue, gang,doen og soverommene, legge profilerte lister og skyggelister i taket, og kanskje pusse ned dørene og male dem hvite. (Hvis vi ikke kjøper nye dører da, men dørene er bare et år gamle så...) Skal ha skipsgolv etterhvert, men har ikke råd helt enda... Noen som vet hvor lenge det bør luftes før en baby kan sove der? tenker bare på hvis hun kommer mens vi pusser opp... (Litt sansynlig også, siden vi begynner prosjektet to uker før termin...) kanskje vi kan overnatte hos mamma og de eller noe de første dagene mens det lufter ut...
Isilra Skrevet 4. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. august 2007 jeg vet ikke hvor lenge det bør luftes ut.. Men etter at vi malte barnerommet synes jeg lukten hang i leeenge, selv om vi hadde vinduer på fullt gap og ventilen helt åpen. Tok nok et par uker i hvertfall, men vet ikke om det er skadelige stoffer i lufta så lenge da. (Hva er skyggelister?) Gøy å pusse opp.. eller, i hvertfall resultatet er gøy
lillegull:) Skrevet 4. august 2007 #6 Skrevet 4. august 2007 rommet til babyen vår var ferdig for to mnd siden og vi malte med vannmaling og luftet hele tiden.. kan fremdelses kjenne litt lukt der inne... men skal jo sove hos oss til å begynne med uansett så sikkert luktfritt til rommet skal brukes:) luft godt så gå det nok fint:)
Gjest mphs Skrevet 4. august 2007 #7 Skrevet 4. august 2007 Soverom til unger skal luftes godt 1 uke før man begynner å sette inn møbler. Gjerne lengere om man har tid. Vi har pusset opp rommet til jenta vår og malte det rett før vi dro på ferie slik at det fikk stå i 3 uker å lufte før vi flyttet inn møbler. Har begynt på stuen nå og vi skal også ha skipsgulv.
zethaline Skrevet 7. august 2007 #8 Skrevet 7. august 2007 hei hei leste for noen dager siden,men husker ikke helt hvor...der sto det at vinduene IKKE skulle stå på vid vegg,men at rommet skulle være varmt og at vinduene bare skulle stå på gløtt i ca.3 uker dere får arrestere meg om jeg tar HELT feil nå,det er isåfall ikke meningen
lillegull:) Skrevet 7. august 2007 #9 Skrevet 7. august 2007 det har jeg lest også.. utbaking av rom eller noe kalte de det.. fordi gassene forsvinner fortere ved høy temperatur:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå