JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 4. august 2007 #1 Skrevet 4. august 2007 ser liksom ikke en eneste oppskrift noe stedf der de har brie i en ostesaus, men jeg skjønner ikke hvorfor? Vi skal lage lasagne og har lyst til å piffe opp smaken litt.
Gjest -<<- Skrevet 4. august 2007 #3 Skrevet 4. august 2007 Joa, du kan greit lage ostesaus på brie - da gjerne med rømme i, for å ta litt av skarpheten i smaken. Men ingen av de briebaserte sausene jeg har smakt ville gjort seg noe særlig i lasagne, tror jeg. Én briesausoppskrift er; lag vanlig hvit saus (melk, smør, mel). Bland 1-2 eggeplommer og ca. et halvt beger lettrømme, og rør denne blandingen inn i sausen. Når alt er varmt, dryss oppi 30-40 gram revet brie og la smelte. Ikke kok.
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 4. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 4. august 2007 Hvorfor ikke?
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 4. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 4. august 2007 Vi liker det litt pikant da, har brukt mange rare oster i lasagne før og det har blitt veldig godt, jeg synes det bløir så kjedelig med bechamelsaus, den smaker jo ingenting.
Gjest -<<- Skrevet 4. august 2007 #6 Skrevet 4. august 2007 Bechamel funker greit om man hiver en passe dose cayenne og hakka chili på kjøttet - men det er ikke nødvendigvis veldig barnevennlig. =) Den oppskrifta jeg ga deg er jo uansett ikke så avansert, så du kan jo lage en liten porsjon og smake. Har fått den servert til grillkjøtt i USA, det funka greit. Men den er ganske mektig, kan fort bli overkill med ost og sånt. (Skiva sopp, aubergine, søtpotet og squash innimellom lagene i lasagne er forresten godt og piffer opp litt).
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 4. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 4. august 2007 Takker:) Skal teste den, men det blir nok bare melk ikke rømme, for det har vi ikke i hus og det er langt til nærmeste butikk her...
Gjest Skrevet 4. august 2007 #8 Skrevet 4. august 2007 Brie i ostesaus til lasagne er sløsing av brie, samt blasfemi mot lasagnen. Prøv å ha parmesan i bechamel-sausen, ha brien i en salat, på ciabatta eller sammen med en god vin. IKKE ha den i lasagne, for fucks sake..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå