Gå til innhold

noen som har dratt til syden med bare kontanter i lommepenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og ikke kort. hvor mye eventuelt? hvor hadde dere de gjemt. tenker på å ta med en del i kontanter, men vet ikke ennå

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke til syden-syden, men på en del reiser i mer eksotiske strøk, ja. Det var dog utelukkende fordi det ikke fantes banker i området og/eller risikoen for ran var såpass stor at det var like greit ikke å risikere kortet. Dagens forbrukspenger i bukselomma, alt annet fordelt på leggtaske, lomme på innsiden av bukselivet og i sandalsålen.

Men det høres ut som et ganske vanvittig påfunn dersom man har anledning til å ta med kort, altså.

Skrevet

ikke bare, men jeg gjør alltid det.

En gang spesielt var det veldig lurt. Reiste til marokko, og med såpass lite innsikt som jeg har i islam traff vi 5 helligdager..... tipp om jeg var populær da.... Jeg tar alltid med kontanter til to-tre døgn. Jeg beregner 1000 kr pr døgn. Og jeg har pengene i slik belteveske som jeg har nedi buksa. ( helt idiotiskk de dagene man stiller i kjole.... ellers helt ideelt. Jeg har funnet ut at klarer de å ta disse pengene, er jeg i en situasjon der pengene er det siste jeg tenker på.

Skrevet

når jeg var 18 var jeg på lanzarote og hadde med meg endel "cash" og hadde kort så jeg kunne ta ut hvis jeg trengte mer da.. På hotellet vi bodde hadde de en safe i "leiligheten" som vi oppbevarte verdisakene våre i!

Skrevet

De fleste hoteller / leiligheter har mulighet for å leie safe på rommet. Men jeg hadde uansett aldri reist med mye kontanter - og ihvertfall aldri uten et kredittkort i bakhånd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...