Anonym bruker Skrevet 4. august 2007 #1 Skrevet 4. august 2007 Er det noen som vet hvor mye mer man kan få i lån enn vanlig om man kjøper en bolig med utleie? Sikler på et hus til 3,2 mill med utleieleilighet som gir 6000 kr inn i mnd. Tilsammen har vi en årsinntekt på ca 920 000 kr og studielån på 200 000. Noen som har erfaringer??
Anonym bruker Skrevet 4. august 2007 #2 Skrevet 4. august 2007 Det kommer helt an på banken det, om dere har egenkapital, hvordan markedet er der dere ønsker å kjøpe? Da jeg var student fikk jeg lån på 1,5 til å kjøpe 2roms og 2 mill dersom jeg kjøpte 3roms og leide ut det ene rommet. Da egnet med en leieinntekt på 4000 kr/mnd.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2007 #3 Skrevet 4. august 2007 Vi har vel bare 100 000 i egenkapital, men et godt forhold til banken og har også kausjonister.
Gjest Skrevet 4. august 2007 #4 Skrevet 4. august 2007 Vi fikk beskjed om at tommelfingerregelen var at gjeld på tre ganger inntekt var greit. Leieinntekter legger de til lønna (i vår bank i hvertfall), sånn at dere burde greit kunne få lån på 2.7 ca...men med kausjonister vil dere jo kunne få mer da dere blir flere som står ansvarlige for lånet Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå