Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 4. august 2007 #1 Skrevet 4. august 2007 Jeg er ikke gravid, men håper jo å bli det en dag Kaster nok snart prevensjonen. Men mitt spørsmål er: jobber dere nattervakter? Er sykepleier og jobber 3-delt turnus, de fleste slutter å jobbe netter med en gang hos oss, så alle vet jo med en gang at man er gravid. Hadde jo vært fint å kunne skjule det noen måneder..
"husmor"med lille Nora Skrevet 4. august 2007 #2 Skrevet 4. august 2007 eg jobbet nattevakt når eg var gravid. eg jobbet frem til eg var 16-17 uker på vei som nattevakt. (i helger) hadde eg fått tilbudet om å jobbe lenger så hadde eg gjort det. er/var assistent (vikar) men de trenger ikke folk der lenger.
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 4. august 2007 #3 Skrevet 4. august 2007 jeg er og sykepleier og jobber i tre-delt turnus...Jeg jobbet nattevakt frem til jeg fortalte at jeg var gravid...d var i uke 12 eller 13 tror jeg...da skulle jeg få tilpasset turnus uten natt...men så ble jeg sykemeldt i uke 14 og var d helt til jeg gikk ut i permisjon....
*frk Chris* søta & lillegutt:) Skrevet 4. august 2007 #4 Skrevet 4. august 2007 Jeg har jobbet natt hele tiden. Både i dette og forrige svsk. Veldig rolig avd på et sykehjem. Prøvde å bytte noen vakter til dag/aften tidlig i svsk da jeg var dårlig, men dette var skikkelig tungvindt. Måtte heletiden lete etter ledige vakter å passe på at det gikk oppiopp med timer osv. Synes vel opplegget fra arb.plassen kunne vært bedre....
tyr1977 Skrevet 4. august 2007 #5 Skrevet 4. august 2007 Hei Denne kan jo være verdt å ta med seg videre http://www.idebanken.org/default.asp?show=art&artID=1936
MegOgAlleMine Skrevet 4. august 2007 #6 Skrevet 4. august 2007 Hei! Jeg jobber våken nattevakt i bofelleskap, og har gjort det hele veien. er i uke 18,men de faste blir det slutt på når jeg er 26 uker på vei. men kommer da gjerne til å ta på meg eventuelle ekstra
happybirthday Skrevet 4. august 2007 #7 Skrevet 4. august 2007 Da jeg ble gravid, var legen klar på at jeg ikke skulle jobbe nattevakter. Så da jeg ble sykmeldt for kvalme, så skrev han at jeg ikke skulle jobbe natt når sykmeldingen gikk ut. Så vidt jeg vet, så er vel både kommunale og statlige helsebedrifter IA-bedrifter. Da har arb.giver plikt til å tilrettelegge, slik at gravide ikke skal jobbe natt dersom legen har anført dette. Det er ikke arbeidstakers ansvar å skaffe vikar for seg de nattevaktene som inngår i vanlig turnus. Det er arbeidsgivers!!!
lille-persille Skrevet 4. august 2007 #8 Skrevet 4. august 2007 Nei, legen mente at det er direkte helseskadelig å jobbe natt, og pga høyt BT, urolig unge med høy fosterlyd ble jeg først sykemeldt og så skulle liksom arbeidsplassen tilrettelegge. Men det ble så mye styr av denne tilrettelegginga at jeg ble mer stressa av det, og til slutt ble jeg sykemeldt pga. at situasjonen på jobb var uholdbar. Men jobber du på et sykehus er jo ikke denne problemstillinga ny, så der er det sikkert greiere. Bare husk at du skal ha nattilleggene uansett om du har tilrettelagt arbeidstid! Lykke til med prøvinga!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå