Gå til innhold

Noen som vil komme med synspunkter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått barnehageplass til minsta vår. Skal begynne neste fredag. Men så har vi begynt å tenke og regne, og det viser seg at for å gå i pluss økonomisk, så må jeg jobbe både de tre dagene hun har plass i barnehagen og noen helger. men så har jeg mulighet til å være hjemme i ukene og jobbe ca hver tredje helg. Vi finner ut at det faktisk løner seg økonomisk siden vi mister nesten all kontantstøtten hvi vi har henne i barnehagen. Er det dumt av oss å si opp plassen nå for at jeg heller blir hjemme og jobber litt helg? Skal også sies at vi har to eldre jenter som da slipper å være alene etter skolen....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som kan hjelpe? Vet virkelig ikke hva vi skal gjøre...

Skrevet

Hvor gammel er minstejenta di da?

Skrevet

Hun er 22 mnd

Skrevet

Jeg synes det kommer litt an på hvordan barnet er jeg da. Og om det har mange venner "i gata" eller er mye alene. Å være med søsken er ikke alltid like moro...

De har godt av å være sosiale, og lære litt kjøreregler!

Det er vanskelig å si hva du burde gjøre, for det er så mye annet som spiller inn...

Skrevet

Vi går i åpen barnehage 2-3 dager i uken, så hun treffer andre unger...

Skrevet

Tja...det er i grunnen vanskelig å si.

Datteren min begynte i barnehage da hun var to år og åtte måneder, og da var det MER enn på tide. Hun har storkost seg fra dag 1, og elsker fortsatt å gå i barnehagen et år etter.

Det er jo også egentlig ganske dumt å si opp en bhg-plass, da det er veldig vanskelig å få plasser i utgangspunktet. Vet ikke hvordan jenten din er, men vil tro at når hun straks er to år, har hun egentlig godt av å komme seg ut og leke litt med andre unger. Men dere må jo selvfølgelig se det an det økonomiske, hvis det blir mest stress og kaving for at hun skal få de dagene i barnehagen, bør dere jo vurdere hva som er viktigst.

Skrevet

Da ville jeg antakelig vært hjemme ett år til, og heller søkt plass til henne neste år. De er små bare en gang... Jeg skal ha vesla her hos dagmamma, begynner om en uke. :( Og håper jeg får bhgplass til henne neste år. Men hun er bare 10 mnd nå. Hvis jeg hadde hatt økonomi til å være hjemme lengre, hadde jeg ikke vært i tvil!

Skrevet

Snakk med barnehagen om dere kan soeke permisjon et aar. Det hender det laar seg gjoere.

Jeg hadde nok valgt aa ha henne hjemme hvis dere gaar i aapen barnehage saa mye som 3 dager i uken. Da faar hun dekket det sosiale behovet sitt.

Og saa er det jo kjempe flott for de to andre !!!

Alt i alt, det beste for familien ville jeg sagt var aa ha henne hjemme et aar til.

Skrevet

Takk for svar:) Ja,det heller mest mot at jeg blir hjemme. Men får jo så dårlig samvittighet når alle snakker om at hun sikkert har så godt av å gå i barnehage...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...