Anonym bruker Skrevet 4. august 2007 #1 Skrevet 4. august 2007 Samboeren min pleier å være som gutter flest i sin beste alder -ca 30; ikke mer emosjonell enn en pakke smør.. Nå mens jeg har vært gravid, så har han tatt mye lettere til tårene. Han våkner trist av triste drømmer, tårene triller når han ser/hører gode Idol-auditions o.s.v. (Det i seg selv er jo helt sprøtt..!) Jeg derimot er hans strake motsetning om dagen. Jeg har aldri tatt spesielt lett til tårene verken nå eller før jeg ble gravid. Egentlig så er det han som har bedt meg spørre dere allvitende BIM-damer; er det noen flere av dere som har fått emosjonelle menn mens dere har vært gravide? Han er usikker på om han er sympatigravid med meg og dermed lar seg påvirke av mine 'over load' hormoner -eller om det at han er sliten på jobben gjør at han er blitt som han er blitt den siste tiden.. Vi venter vårt første barn og har termin om 6-7 uker. Signerer med anonym av hensyn til den emosjonelle kjæresten min!
Anonym bruker Skrevet 4. august 2007 #2 Skrevet 4. august 2007 er dette noe å være så bekymret for da ? er jo ingenting negativt med å ha en følelsesladet samboer, heller omvendt mener nå jeg!
Gjest Skrevet 4. august 2007 #3 Skrevet 4. august 2007 jeg har lest at barnefaren kan bli like påvirket av svangerskapet som mor, og noen ganger mer...det er noen fedre som får morgenkvalme istede for mor osv...ganske morsomt å tenke på. han har nok bare fått litt hormonsvingninger pga svangerskapet =) er jo bare positivt egentlig, for det vil si han tar veldig stor del i svangerskapet følelsesmessig.
kaur *har født!* Skrevet 4. august 2007 #4 Skrevet 4. august 2007 Mannen min har alltid vært emosjonell, men ikke noe spesiellt mer i svangerskapet. Men han har hatt symptomer på graviditet, ja. Han har vært trøtt, hatt diller, morgenkvalm og halsbrann osv...
Anonym bruker Skrevet 4. august 2007 #5 Skrevet 4. august 2007 Flott! Det var denne typen svar vi begge håpet på! Takk! Jeg er jo selvfølgelig enig i 'anonyms' tilbakemelding på at det er bedre med en emosjonell samboer enn en som ikke viser følelser i det hele tatt -men; Tingen er at han har en jobb for øyeblikket som gjør ham kjempesliten mentalt -og vi var redd for at han var på vei 'ned' på grunn av denne jobben. Han skal snart slutte og begynne et annet sted. Siden det er så mye som skjer på en gang, så er det litt vanskelig å skille det ene fra det andre noen ganger. Da satser vi rett og slett på at det er mine hormoner og den traumatiske tanken på at vi skal bli foreldre som gjør at humøret hans er som det er..
LRMG Skrevet 4. august 2007 #6 Skrevet 4. august 2007 Det er jo en stor omstilling for de kommende fedrene også, så det kan jo være at han får et litt annet perspektiv på ting og opplever ting annerledes nå. Det er jo bare berikende! Men menn kan faktisk også få påviste hormonendringer når partnerne deres er gravide - tror de får mer østrogen. Da kan de legge lettere på seg, utvikle bryster og mage ( i ekstreme tilfeller altså!). Du kan lese mer om det her: http://en.wikipedia.org/wiki/Couvade Så det er kanskje en blanding av den psykologiske omstillingen han gjennomgår, litt fysisk hormonpåvirkning og at han også er sliten på jobb. Du får sette pris på det - og det blir jo den ultimate argument for framtidige PMS-perioder! Heldiggris
Coolbela Skrevet 4. august 2007 #7 Skrevet 4. august 2007 Min mann( nå eksmann) klarte ikke å gå på jakt ( elg, rådyr etc) ETTER vi fikk barn. Fikk liksom mer medlinhet....
lillegull:) Skrevet 4. august 2007 #8 Skrevet 4. august 2007 min samboer gråt av en film vi så her om dagen, det har ikke skjedd før.. han har nok blitt mer myk på en måte.. i dag fortalte han at han hadde hatt mareritt om at han hadde mista babyen vår i gulvet og han var skikkelig lei seg.. "jeg kan ikke holde den når den kommer for jeg bare kommer til å miste den,," trøsta så godt jeg kunne jeg.. hehe:) bra at de viser følelser synes jeg:) hils å si til mannen din at det er normalt:)
Anonym bruker Skrevet 4. august 2007 #9 Skrevet 4. august 2007 Helt vanlig. Min var også sånn, men også en "hormonbombe", utålmodig og ikke så jevn som han pleier.
Vektbaby, prinsesse 07 + spire Skrevet 4. august 2007 #10 Skrevet 4. august 2007 Jeg har også en mann med typiske symptomer. Han er til vanlig et typisk A - menneske. Kjapp og tidlig opp av sengen hver dag, trener vanligvis minst fem ganger i uka og må ha noe å henge fingrene i hele tiden. Etter at eg ble gravid har han blitt mye slappere! Lagt på seg like mye som meg (rundt 7 kg), sover lenge og kviler av og til på dagen i tilegg, trener minder og liker best å slappe av. Jeg må bare le av han jeg! Han er så skjønn. ;-)
Anonym bruker Skrevet 4. august 2007 #11 Skrevet 4. august 2007 Min mann er også blitt mer følsom - særs nå mot slutten av graviditeten. Bare hør: jeg har tatt han på fersken i å se på Dr. Phil (!!) 2 ganger! *ler* Han blir dessuten "rar" i ansiktet når jeg snakker om den forestående fødselen: prøver så godt han kan å late som at han er tøff og ikke gruer seg. Jeg viste ham en fin liten filmsnutt fra en fødsel hvor mannen (en sånn tøff kar) var mer nervøs enn kona, og så sa jeg at jeg synes den mannen var søt som var så nervøs, og du skulle SETT så lettet og glad mannen min ble da jeg sa det ;o)
Anonym bruker Skrevet 4. august 2007 #12 Skrevet 4. august 2007 Takk for svar, jenter! Sambo ble glad over tilbakemeldingne og utbrøt spontant; 'Å!? Har de det sånn som meg?' Gjorde godt! Nå skal han 'få lov' til å gråte så mye han bare måtte ønske uten at han i tillegg skal bekymre seg så veldig over hvorfor han reagerer som han gjør.. Rart å skulle være mann midt oppe i alt dette, også!
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 5. august 2007 #13 Skrevet 5. august 2007 Her klager i alle fall barnefar på at han har fått så stor mage! Men det ironiske er jo alle buksene hans har blitt for store, og vi har vært på belteshopping...
Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #14 Skrevet 5. august 2007 Hehe, min samboer e blitt akkurat likens! Han begynte å grine første gang han kjente lillepia sparke, han kose nesten mer med magen min enn med mæ. For et par uke siden våkna han av et forferdelig mareritt at æ hadde forsvunnet, da lå han å skreik i søvne stakkars. I går sa han at han har begynt å drømme mye om babyen, om kordan ho ser ut og lignende Har verdens herligste samboer og for min del så gjør det mæ absolutt ingenting at han e litt mer følsom no, det vise bare at han bryr sæ Hver dag sir han at han glede sæ til dattra hannes blir født. Herlig samboer =) Signere også med anonym av hensyn til min kjære, greit nok at de e følsom men de vil vel ikke at vi legg ut om alt over nett om de ;p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå