LINDA*** Skrevet 4. august 2007 #1 Skrevet 4. august 2007 Ja, da kan kranglinga begynne. Eller tar du det som en mann?? Syns det er så mange her inne som klager over at samboeren ikke gjør sitt i forhold til babyen. Enten så må man ta natta aleine, eller all matinga og bleieskiftet. Og noen timer fri til _seg selv_ er praktisk talt umulig.... Her i gården deler vi på så å si alt! Fordi vi er TO foreldre som bryr oss like mye. Syns det virker så urettferdig at du som mamma, skal ta deg av alt? Eller er det det at du _vil_ det? Og hvis du ikke er enig i det jeg sier, eller forsvarer gubben, så syns jeg det er litt rart. For det er flere som har klaga på pappane rundt om her.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2007 #2 Skrevet 4. august 2007 Når han skal opp klokka sju for å gå på jobb, skal han slippe å ta snuppa på natten. Og visa versa!!
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 4. august 2007 #3 Skrevet 4. august 2007 Jeg er enig her, man skal dele på det, greit at den som skal opp tidlig på jobb kan få sove, men når han/hun er hjemme fra jobb skal det deles på. I helger og ferier skal det også deles likt mener jeg. Unntak kan selvfølgelig forekomme, men sånn i teorien burde det være likt.
Mrs. Bouquet Skrevet 4. august 2007 #4 Skrevet 4. august 2007 Vi deler på det arbeidet som må gjøres, både med barn, husholdning og utenfor hjemme. Deler arbeidet nokså tradisjonelt, men det betyr ikke at vi ikke stiller likt. Nå har han ferie, og da står vi opp tidlig ca. annen hver dag.
Labbetøs Skrevet 4. august 2007 #5 Skrevet 4. august 2007 Nei vet du hva. Skal du ha halvt babypass, og gubben halvt babypass pluss full jobb? Det funker ikke her i hvertfall. Jeg tar hele natten med snuppa (hva skal han ta henne for da? Han har jo ikke pupper med melk i...) og selvsagt hele dagen når han er på jobb. Resten av kvelden når han har kommet hjem fra jobb deler vi 50-50. Når det er helg og ferie tar han snuppa alle morgenene. Jeg liker å sove lenge, og han vil stå opp i åtte-nitiden uansett. Snuppa sover til da, så det er jo ikke noe problem. Jeg drar meg gjerne til ti. Hehe. Det funker kjempefint her.
Gjest Skrevet 4. august 2007 #6 Skrevet 4. august 2007 Jeg har egentlig en grei nok fordeling med mannen min. Han jobber jo faktisk skinnet av seg for oss, så at han er litt "sløv" i huset, det er greit. Men mitt store problem er den andre mannen jeg har huset. En "guttepjokk" på 19 uten noen som helst ansvarsfølelse, og han er lat som en haug! Håpløst! *riste på hodet* Ikke lager han mat, ikke vasker han tøy, ikke passer han vesla så jeg får gjort noe av det nevnte uten henne på slep, faktisk så gjør han ingenting uten at jeg enten må lokke med penger/ting eller tvang. (du får ikke gå ut resten av helgen dersom du ikke...) Grrr, så irriterende.
Diva Muffin Skrevet 4. august 2007 #8 Skrevet 4. august 2007 Han står opp med henne 6 av 7 dager, kler alltid på henne nattdrakt og skifter bleie like før sengetid og i det siste har han faktisk turt å trille henne alene Ellers mater og bytter vi bleie like ofte, tror jeg.. Jeg er skikkelig bortskjemt som får sove til klokka er over 9, og jeg nyyyter det før han skal begynne å jobbe igjen!
Mamma til to tette Skrevet 4. august 2007 #9 Skrevet 4. august 2007 Er vel for sent å dele på alt når man først får barn, hvis man ikke har gjort det før mener jeg. Har sett på så mange venninner at de i forelskelsen rus gjør alt for mannen sin og så når hvetebrødsdagene er over så er de dritsure for at de ikke gjør noe....selv har vi full deling og det har vi alltid hatt. Vi deler litt etter hva vi liker, jeg elsker å lage mat og han elsker å vaske og rydde. Merkelig fyr ,-) Han er kjempeglad i gutten sin og er like god omsorgsperson som meg. Et råd til dere som har gutter er å lære dem husarbeid og å gi dem faste oppgaver. Ser på nevøen min på noen og tyve som aldri har hatt noen oppgaver hjemme, synes nesten synd på jenten som flytter sammen med ham...
Gjest Skrevet 4. august 2007 #10 Skrevet 4. august 2007 Mannen min jobber minst like mye med ungene som jeg. Men så har jeg heller aldri påtatt meg alt ansvar og latt ham slippe unna, hehe De som er fortvilet over at mannen bare gir beskjed om at han skal steder, og ikke spør, gjør det samme vel! "Drar på trening, jeg!" kan man si, og plassere nurket i fanget på pappaen sin. Mannfolk er ikke hjelpeløse. Ikke syns de det er dørgende kjedelig å være sammen med barna sine heller. Men de må jo få sjansen! Noen menn får nesten ikke sluppet til, fordi mammaen er så redd for at han skal gjøre noe feil. Slapp av, jenter, det skal VELDIG mye feil til før det spiller noen rolle
LINDA*** Skrevet 4. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 4. august 2007 Åå.. Jeg er så enig i alle innlegg her;) Særlig de to over her. Tror det er på tide som kvinde jeg, å gi mannfolka litt ansvar. Og skulle de gjøre noe du tokler som håpløst. Jah, så la dem nå få være litt håpløse da. De finner tidsnok ut av det, og det kan umulig være såååå gæærent;) OG. Stå på krava! Legg ungen i fanget på pappan, som Heksa Gram & pentaene sier;) Han KAN ikke si nei! Nei, nei. Dere er to om det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå