Gå til innhold

Hvorfor er hun slik??? (samme som småtroll 0-1 år)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta til veninna mi er 2 år, og hun er så slem mot min gutt på 11 mnd. Han får ikke gjøre noenting rundt henne, tar han opp en leke så skriker hun til han og sier MIN eller NEI XXXX!!!! Det er det samme om vi er hos dem, eller om vi er hjemme hos oss. Hun leker aldri med han, bare kjefter....! Moren hennes mener at hun kan være sjalu på han, siden at før han ble født fikk hun mer oppmerksomhet av meg. Kan dette være sant, isåfall hva kan vi gjøre med det?? Hadde vært så mye enklere om de kunn leke fint sammen uten hyl og skrik....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Unger som er så små skjønner ikke begrepet å dele, det er jo noe som må læres. De leker dessuten ikke SAMMEN, men det man kaller å "paralell-leke" tror jeg. Dvs at de kan leke ved siden av hverandre, men ikke sammen, sånn som vi så gjerne skulle ønske at de gjør.

De er dessuten veldig opptatt av SINE ting, og ALT er deres...ser det på jenta mi på 18 mnd, og på kusinen på 3 år...men etterhvert så lærer de seg konseptet å dele, og da blir det bedre :)

Ungen til venninnen din gjør jo ikke dette for å være slem.

Skrevet

Synes veldig mange 2 -3 åringer er veldig eiesyke når det gjelder tingene sine. Slemheten kommer kanskje som en følge av at hun ikke vil låne bort eller? Hadde det akkurat sånn når eldstemann var 1 år og tvillingene til søstern min var 2 år. Han fikk aldri låne noen ting, og det var aldri et hyggelig besøk. Til slutt pakket jeg med meg en bag med egne leker som de ikke fikk låne hvis de ikke delte på sine. Litt etter litt lånte de bort. Må bare understreke at de i dag er verdens beste venner, og at dette kun var en periode. I dag er det nabogutten på 3 år som løper desperat rundt og passer på tingene sine , skriker MIN og har mye å holde styr på hvis våres minstemann ( 2 år ) kommer i nærheten....

Skrevet

Hadde grunnen ikke ventet at at de skulle leke sammen... Men problemet er at de nesten ikke kan leke ved siden av hverandre heller. Det er en kjempe søt jente, og jeg tror ikke hun bevist prøver å være slem mot gutten min. Forstår jo godt at hun bare er 2 år. Men han får jo nesten ikke ta i sine egne leker en gang. Skal prøve som Skravlemamman sier, å ta med egne leker dersom hun blir sint når han rører tingene henne. Lurte bare på om det var noe vi kunne gjøre for at det skulle bli bedre :)

Skrevet

Hva gjør dere da? Lar henne kreve sitt uten innvendinger? Jeg hadde irettesatt henne, fortalt at man skal dele, eller så får hun ingenting! Så får hun heller kanalisere sinnet sitt mot dere, enn mot gutten din. Mulig noen synes det er strengt, men en to-åring skjønner mer enn de fleste tror.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...