Gå til innhold

Lite bevegelse gjennom hele svangerskapet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! dersom noen er i samme situasjon som meg håper jeg på litt svar... Har nemlig hatt veldig lite bevegelse gjennom hele svangerskapet og er nå i uke 39 og fødselen nærmer seg... med lite bevegelse mener jeg dager hvor jeg ikke har kjent noeting og ellers aldri opplevd ett skikkelig spark.. har vært på KK to ganger for dette men de sier alt er bra.. også nå tenker jeg da.. er engstelig, hvorfor er det slik???

bare seriøse svar please..=) er litt trist....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har også kjent lite bevegelser... kjente det første sparket sent og nå er jeg 30 uker på vei og jeg kjenner bare bevegelser.. ikke noe spark.. er ikke ofte jeg kjenner det heller.. har vært en del ganger på føden siden jeg har vært så bekymret,men der ser de at lillegutt har det kjempe bra...

nå kan ikke jeg svare deg på hvorfor det er slik,men det er jo sånn at alle babyer har sitt eget bevegelsesmønster og på slutten av svangerskapet så har de jo dårlig plass og så fester dem seg og da blir de veldig mye mere roligere...

håper det hjalp litt.. du skal nok se at alt er normalt.. men ring til føden hvis du bekymrer deg..

lykke til :)

Skrevet

Her har det også vært lite bevegelser, og svake bevegelser i forhold til med de to første. UL og vanlige undersøkelser viser imidlertid at alt ser bra ut. Kjente også de første bevegelsene seint. Har blitt forklart at det er god plass inne i magen etter tidligere svangerskap, og at siden morkaken ligger foran, mot magen, kan den dempe en del av bevegelsene. En dag kjente jeg ingen ting fra jeg stod opp og til kvelden. Dro da til føden, og etter en halv time med registrering, sier jordmoren at her var det da bra med liv! Utskriften til sparketesten viste altså at babyen sparket og turnet som bare det, men jeg kjente ingen ting i løpet av den halve timen. Så sier de også at hvordan v kjenner bevegelser kan ha mye med leie til babyen å gjøre. Hvis den ligger slik at den sparker innover mot din rygg, kan det oppleves svakere enn om den sparker ut mot din mage / ribbein / bekken osv. Og så er det jo også slik at noen babyer faktisk ER roligere enn andre, akkurat som mennesker ellers når vi vokser opp. Er du bekymret synes jeg likevel du skal kontakte føde eller jordmor, om så flere ganger, særlig på dager du ikke kjenner noe. Du skal ikke gå rundt å være redd, men få det undersøkt. Det er blant annet derfor de er der - for oss gravide.

Skrevet

glemte å si at jeg er i uke 38.

Skrevet

Tusen takk for gode svar =)

Gjest anouschka with Love
Skrevet

Hei du!

Vil gjerne også svare. Er i uke 37 og har hatt det likt som deg hele svangerskapet. Jeg fikk en sønn for 10 års siden med et helt annet bevegelsesmønster. Han har i tillegg ADHD og det kjentes også i magen... :). Jeg fikk beskjed om at morkaka denne gangen ligger som en demper mellom magen min og babyen. Det har den gjort hele tiden.

Fikk også beskjed om å ta det helt rolig for babayer er forskjellige og som de har skrevet over her så kommer det an på hvilken vei de sparker. Sonologen ble overrasket over at jeg ikke kjente babyens turnøvelser som vi så på UL, men jeg kjente ingenting!

Det er godt mulig bebisen din turner som bare det -bare at du ikke kjenner det :-).

KLem klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...