Gå til innhold

Hvorfor er hun slik???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta til veninna mi er 2 år, og hun er så slem mot min gutt på 11 mnd. Han får ikke gjøre noenting rundt henne, tar han opp en leke så skriker hun til han og sier MIN eller NEI XXXX!!!! Det er det samme om vi er hos dem, eller om vi er hjemme hos oss. Hun leker aldri med han, bare kjefter....! Moren hennes mener at hun kan være sjalu på han, siden at før han ble født fikk hun mer oppmerksomhet av meg. Kan dette være sant, isåfall hva kan vi gjøre med det?? Hadde vært så mye enklere om de kunn leke fint sammen uten hyl og skrik....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er litt sånn i en fase også.

Vi ferierte med en familie som har en gutt på 2 år og alt vesla på da 10 mnd så mye som så på var han og tok og sa MIN! Samme om det var hennes skitne bleier eller mine solbriller:p

Når hun da ble lei seg eller prøvde å ta det tilbake så fikk hun kjeft.

Barnet må rett og slett få klar beskjed av enten deg eller moren om at man må være snill med de små barna, passe på dem og leke MED dem.

Har de en leke de holder på med er det forbudt å ta det fra dem, men dersom de akkurat skal leke med den leken så kan de gjøre det sammen. Evt kan man da også gå inn som voksenperson og leke med leken sammen med begge barna en liten stund og så trekke seg tilbake.

Sjalusi er nok godt mulig, småttiser får gjerne mye oppmerksomhet og barn suger jo til seg all oppmerksomhet de kan få, det spiller ingen trille om den er negativ.

Det er ingen lett greie, men når det store barnet blir mer vant til å være sammen med den lille og den lille blir litt flinkere til å leke sammen med andre så blir det MYE bedre:)

Skrevet

Takk for svar!

Tror ikke jenta går inn for å være slem. Eiesyke må nok vi alle gå gjennom av en hvis form... Men det hadde vært fint om de kunne leke ved siden av hverandre uten at det ble masse hyling hele tiden! Sier i fra til henne hver gang hun tar tingene fra han, eller når hun skjefter på han. Vi for håpe det går seg til...:)

Skrevet

Tror kanskje det hjelper hvis moren forbereder henne litt dagen før. Ved å si i morgen skal vi treffe xx, og da skal du være kjempeflink og la xx låne lekene dine. Da blir xx så glad, for du har så fine leker. Eller noe i den duren, hehe. La barnet få forberede seg litt. Og så få masse ros når hun gjør det selvfølgelig.

Ellers er hun vel ikke alene om å være sånn i den alderen=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...