Gå til innhold

Å ta med minsten på øyafestivalen,

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det helt koko?

Har jo sett babyer med øreklokker på festival, men de var kanskje ikke så små... Vi har en liten "diskusjon" her hjemme, jeg mener at han kanskje blir stressa av alle folkene og musikken, men pappaen tror det kommer til å gå helt fint.

Nataniel er et halvt år og vi kommer selvfølgelig til å bruke øreklokker på han. Men jeg vet virkelig ikke.

Trenger masse erfaringer og innspill her altså!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tatt han med, og blir han urolig så kan dere kanskje ha en plan B? Noen som kan hente og passe han feks? Jeg tror ikke de har vondt av verken mennesker eller musikk, men øreklokkene bør nok være på:) Ta med noe han kan titte på, noe leker å greier:) Det går nok så fint så. Kos dere på festival=)

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. Tror det hadde blitt stress, kanskje sutring fordi barnet ikke får sove etc etc. Men det er nå min personlige mening.

Skrevet

Tror det beste for alle parter egentlig er å skaffe barnevakt. Han har jo ikke noe utbytte av å være med i det hele tatt.

Skrevet

Vi hadde med store-snuppa da hun var 8 mnd, funka supert det.

Satt og ammet med Satyricon spillende i bakgrunn:-0

Øreklokkene var på og hun sov når hun skulle, bare i vognen istedenfor hjemme i sengen.

I år er det eget barneområde og bleieskiftstasjon, og begge snppene mine skal med!

GOD FESTIVAL!!

Skrevet

hvor får man tak i høre telefoner , vurderer å ta med snuppa :)

Skrevet

De har super kule rosa på Felleskjøpet. :o)

Skrevet

Jeg kjøpte mine på Villmarkshuset, men det er jo jevnet med jorda nå.

Men det har vel flyttet et sted, ellers skal de visst selge det på området, men det føler jeg er litt risky. Altså komme dit uten øreklokker også er det utsolgt der e.l.

Jeg trenger også et par til. Kanskje Claes Ohlson??

Skrevet

I Bogstadveien! ;-)

Jeg fikk en venninne som bor på bygda til å kjøpe de for meg, de har grønne til gutter - også veldig fine.

Gikk inn på hjemmesiden til Felleskjøpet, men ligger ingen butikk i Oslo da. :-( Ser ut som om man må til Kløfta eller Drammen.

http://www.felleskjopet.no/article/archive/316/

Skrevet

Jeg kjøpte øreklokker til lille på Clas Ohlson.

Skal forresten også på Øya:-)

Skrevet

Er sånne snuppa har - bare rosa. :-) Funker nok i gult også. :-)

Skrevet

Takk for svar, dere!

Hadde egentlig bestemt meg for å prøve, blir han utilpass er det jo bare å gå... Så da blir det festival! Fått låne noen rosa øreklokker, pappaen driver og spør om hvor man kan kjøpe nye hele tiden, så det er nok uaktuelt med rosa øreklokker. Hehe. mannfolk;)

Skrevet

Øya i penvær er supert med unger. Øreklokker er en nødvendighet, men det er ikke spesielt overbefolket på festivalområdet på noe tidspunkt - du må regne med å ikke være blant de som hopper rett foran scenen under konsertene, men det antar jeg du ikke hadde planlagt. =)

Skrevet

Lille penta på 6 mnd har vært på to festivaler i sommer, gikk helt fint det :)

Skrevet

Jeg hadde ikke tatt ham med når han var så liten. Best for ham å være hjemme mener jeg

Skrevet

Tja - nå blir dere vel sinte på meg, men....lest disse artiklene ?(lenker under).

De handler om at det er stadig fler foreldre som ikke har lyst til å innse at ungene faktisk ikke føler behov for å gå på kafe, dra til Italia - eller dra på Øya, men har det best hjemme, med sin trygge rutiner... som en annen her skrev - hun vil jo ikke akkurat ha utbytte av opplevelsen.

Hva med å skaffe barnevakt? Det er sikkert best for alle parter :-)

http://www.dagsavisen.no/innenriks/article307792.ece

http://www.dagsavisen.no/meninger/article307880.ece

Skrevet

Når fikk man ikke utbytte av å være sammen med foreldrene sine? Her inne som folk får spader om man har barnevakt før ungen er 13 fordi unger egentlig ikke tåler noe mer enn 4 minutter vekk fra foreldrene sine. Sukk.

Ta med ungen. Gå hjem om det blir bare stress.

Skrevet

Jeg blir ikke sint, men synes en kan holde kjeft inntil en har prøvd å ha med seg barna på Øya selv.

Mine barn liker iallefall å være med parken og høre musikk med masse andre mennesker vi kjenner og liker, helt knall faktisk.

Eget barneområdet er det og, så MYE morsommere å være sammen alle sammen enn å ha barnevakt til ungene hele tiden:-)

Er vi slitne går vi hjem, bor ti min gange unna Middelalderparken

Skrevet

Ja, når de er UNGER, dvs søte rare små som er blitt så store at de kan vandre rundt på egen hånd og oppleve ting, (kanskje 1,5 år og oppover?) så er jeg enig med deg - gå gjerne på festival

men mitt inntrykk er at hovedinnlegger spør om en baby som fremdeles er på "dypvognstadiet". Det er en stor forskjell - synes jeg da.

Skrevet

***Tutta; har du forsøkt å ha med baby på festival selv?

Skrevet

Nei, jeg har ikke det! Det var vel ingen bombe kanskje? Vi valgte å vente til han er litt eldre. Akkurat nå tror jeg at sønnen min har det best et sted han ikke trenger øreklokker, og derfor venter jeg noen år med festival, siden vi ikke har noe særlig tilgang på barnevakt dessverre.

Det må være lov til å IKKE ta med babyen sin på festival også, ikke sant? :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...