Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Var hos legen på torsdag og fant 2+ på leukocytter, så prøven ble sendt til dyrking. Glemte selvfølgelig å ringe å høre resultatet på fredag, og fødselen kan jo starte når som helst siden jeg bare har 3 dager til termin.

Fikk en resept av legen, men har ikke så lyst til å ta den uten å vite at det er nødvendig. Men er det bedre å være på den sikre siden? Hva er egentlig faren med å føde med urinveisinfeksjon?

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på det samme..jeg begynte med antibiotikakuren FURADANTIN igår, en 7 dagers kur, har termin på torsdag..hadde eggehvite eller hva det nå heter påvist i urinen og det ble sendt til videre undersökning. Fikk tlf igår om at jeg skulle begynne med antibiotika.

Plages mye med UVI ellers men dette er förste gangen i sv.skapet..kjipt å få det nå på slutten...Stoler på at legen vet hva han gjör ved å sette meg på en kur noen dager för termin...

Skrevet

jeg fødte min første med uvi og nyrebekkenbetendelse...fikk antibiotika intrevenøst mens jeg fødte og litt etterpå....gikk fint med oss begge.

Skrevet

Dette er ikke skadelig for ungen i det hele tatt. Den eneste grunnen til at man er så nazi på UVI i svangerskapet, er så enkelt som at det kan starte en fødsel, alt av infeksjoner kan det.. Derfor er det uheldig å få dette tildlig i svangerskapet uten å behandle det.

Men når dere er så nærme termin, er dette ikke skadelig for ungen på noen som helst måte, bare ubehagelig for dere.

Skrevet

Går du lenge med UVI kan det jo krype opp til nyrene, og føde / presse med Nyrebetennelse er ikke å anbefale!! Auuu, det er vondt det.

Jeg ville tatt kuren jeg :-)

Skrevet

Hmmm, ja det var det jeg trodde - at det kunne framprovosere fødsel. Men det er ikke akkurat noe problem nå da.

Har jo ikke lyst til å ta antibiotikakur unødig, særlig fordi det vel kan gi hard mage, og det har jeg lite lyst på rundt fødsel. Hadde +2 på en annen prøve for ca 2 mnd siden, og dyrkningen viste ingen bakterier. Tror jeg avventer til mandag og ringer legen da.

Takk for innspill!

Skrevet

Jeg har hatt UVI i nesten 3 mnd naa, tatt mye forskjellig medisin og ingen ting virker, det er VELDIG slitsomt, plagsomt og stressende.. Har termin om litt over en maaned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...