Gå til innhold

hvor lang tid mellom måltidene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da på amming, grøt, middagsglass, frukt osv.. På babyer på 7 mnd. Hvor mye spiser deres småttinger? Mini er ikke så glad i middag...noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det går vel ca tre-fire timer mellom hvert måltid. hun får grøt, litt middag og pupp imellom.

hvilken middag har du prøvd? prøvde en stund med nestle potetmos fra 4 mnd, men hun likte den absolutt ikke! gikk over til hipp 6 mnds glass, tror det var med nudler og skinke, den liker hun godt:) så mitt råd er å prøve litt forskjellig.

Skrevet

Våre små er jo så godt som jevngamle, og her får jeg i lillesnupp fire måltid om dagen, og av og til en liten ekstratår fra puppen. Jeg tilbyr etter ca 4 timer, av og til litt kortere, ellers rekker vi ikke fire måltid :o) Hun ammer på morgenen, ammer litt og spiser litt over halvt middagsglass til lunsj, ammer litt og spiser full porsjon grøt til (tidlig)kvelds, og ammer igjen litt før hun legger seg. Får også litt frukt fra baby-feeder en og annen gang.

Vi har ganske nettopp begynt med middag vi også, men hun elsker Hipp sin potet/brokkoli (fra 4 mnd). Har jeg prøvd å introdusere noe annet vil hun helst ikke ha, men det går bra når jeg blander ca halvt om halvt med potet/brokkoli og det nye, deretter får hun gradvis mer av det nye. Kanskje din lillegutt også har en favoritt du kan blande med noe annet? Lykke til :o)

Hvor ofte og hvilke måltider får mini? Bare av nysgjerrighet, for lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det videre :o) Lykke til med middager da :o)

Skrevet

Jenta mi er 6 mnd, får grøt ca hver 4. time på dagen. Ammer imellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...