Gå til innhold

Så er jeg tilbake her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vel, det går vel en stund til.. men det er jo her jeg kommer til å være etterpå uansett.. Når vi prøver på nytt.. Kopierer teksten min fra 2. trimester, grunnen til at jeg kommer tilbake hit etter 13 uker som gravid..

"Som kanskje noen har fått med seg, begynte jeg med blødninger fredag i forrige uke. Blødde litt, fikk komme på legevakt, og på ul mandag.. Baby fin og frisk, sa legen, full i liv og hjertet som banket, men veldig liten i forhold til hva den skulle vert, men lege mente det bare var fordi jeg ikke var så langt på vei som jeg trodde. Selv om jeg var 99,99% sikker på når det var eggløsning osv.. men men.. blødningene økte på, og jeg fikk komme til lege i går formiddag. Lege fant ikke hjertelyd på fosteret med doppler, og sendte meg til priv.gynekolog, som tok innvendig ul.. Etter en lang, taus undersøkelse konkluderte hun med at her var det ikke noe liv å finne. Videre til sykehuset, ny ul som konkluderte med akkurat det samme.. og fikk så tabletter for å få ut babyen..Det hele er i grunn uvirkelig, men samtidig forferdelig vondt.. Så ville bare takke for meg her inne, jeg kommer nok tilbake men det tar nok litt tid.. lykke til videre alle sammen."

For dere som har mistet, hvor lenge gikk det før dere begynte å prøve igjen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei... det var trist å høre... Jeg har selv mistet, var 4-5 uker på vei. Jeg begynte å prøve med en gang etter en menstrasjon. Har ikke blitt gravid enda, har prøvd ett år nå. Krysser fingrene for deg og masse lykke til;)

Skrevet

Hei.

Dette var forferdelig trist å høre. Man blir liksom litt roligere når man kommer over i 2.trimester. Jeg håper du har en forståelsesfull mann som forstår at du sørger. Det kan være ganske forskjellig mellom mann og kvinne i denne tiden. De har ikke kjent det på kroppen på samme måte som oss.

Vi mistet i MA i uke 18 (døde 3-4 uker før det), og jeg brukte ganske lang tid på å komme meg videre. Hadde egentlig termin i går. Enda kan jeg ha dårlige dager, men det som hele tiden har holdt meg oppe er tanken på en ny baby. Vi begynte å prøve med en gang. Vi har dessverre ikke lyktes enda, men vi håper det blir snart.

Jeg vet ikke hvordan du kjenner det, men hos meg ble i hvert fall tanken på en ny baby det som fikk meg videre.

Tror sorgen legger seg enda litt mer når vi blir gravide igjen. JEg har heldigvis en veldig forståelsesfull mann som skjønner og godtar at jeg enda sørger innimellom, selv om han selv sjelden tenker på det mer.

JEg ønsker deg lykke til videre, og håper dere kommer dere gjennom denne perioden, og at dere snart klarer å se framover igjen.

Skrevet

Heihei!

Så trist å lese om opplevelsen din. Vi bare fortelle at jeg mistet selv 20 juni, var kommet i uke 13 jeg også. har el i dag og ikm 18 august. Fikk mensen tilbake 21. juli - ca 1 mnd etter.

Lykke til med vidrere prøving når du selv er klar for det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...