Maigutt07 + maijente10 Skrevet 4. august 2007 #1 Skrevet 4. august 2007 Gutten min er 9 1/2 uke og jeg bruker nå Libero mini 3-6 kg (han veier 5,2 kg.) Han er rund rundt magen og er tynn rundt hofter og har tynne bein. For det første er bleia for trang rundt magen når han sitter i vippestol og bilsete dersom den skal strammes såpass at den ikke skal dette av når han ligger og vi holder ham. For det andre kommer det alltid avføring ut gjennom bleia ved bena. Har prøvd Pampers før men de er det ikke strikk i livet i så synes de er enda trangere. Dessuten lakk det ofte tiss oppetter ryggen. Noen som har noen råd til annen bleie/ annen størrelse?...
Gjest Skrevet 4. august 2007 #2 Skrevet 4. august 2007 Pampers active fit er jo veldig tøyelig i livet.. (nr.3- den lilla pakken, ikke grønne, for den dry baby sitter dåårlig)har selv nettopp gått over fra libero til pampers. er fornøyd:)
Tone & Mari Skrevet 4. august 2007 #3 Skrevet 4. august 2007 Veldig fornøyd med Pampers vi også... Og så er det jo rimlig og kjøpe på Rema i sånne store jumbo esker.. Bruker aktiv på dag og baby dry om natten .. Aldi vært noe søl med dei...
Gjest Skrevet 4. august 2007 #4 Skrevet 4. august 2007 Pampers sine Newborn, fra størrelse 2 er det nå strikk i livet ! Vi brukte Newborn størrelse 1 ca 2 uker, men da begynte gutten å tisse seg ut så klærne blei våte... vi skifta da størrelse, og nå går det fint ! Størrelse 1 hadde ikke strikk i livet... Jeg regner med at størrelse 3 ogå har strikk i livet.. Newborn er mye billigere enn Active Fit, så så lenge vi kan bruke dem vil jeg gjøre det. de bæsjer jo så mye nå i starten, vi skifter endel bleier..... Tips: Kjør til nærmeste Rema 1000 butikk hvis du har det. Newborn bleiene koster der omtrent halvparten i forhold til mange andre butikker. Størrelse 1 koster 20 kr. (28 bleier tror jeg)- Mot 40.- mange plasser Størrelse 2 koster 25 kr (36 bleier). På en Spar butikk jeg har i nærheten kostet størrelse 2 - 62 kr !!! Da handler jeg heller på Rema, og betaler 25 kr altså !!!!! Newborn er de gule pakkene, hvis du ikke er kjent med dem :-)
Gjest Skrevet 4. august 2007 #6 Skrevet 4. august 2007 Har du prøvd å gå opp en str til Libero Midi? De er supre her da Mini ble for trang rundt magen. Men så har pjokken fått litt rundere lår nå også da, så kanskje de blir for vide for gutten din?
2 trollunger :) Skrevet 4. august 2007 #7 Skrevet 4. august 2007 Vi bruker Libero Midi på vår lille snuppe da vi begynte å få det samme problemet som HI. Hun er ikke noe særlig lubben rundt lårene og det gikk kjempegreit for det. Har ikke hatt noe problem etter vi byttet til dem de er vel 5-7 kg tror jeg det er.
Diva Muffin Skrevet 4. august 2007 #8 Skrevet 4. august 2007 Vi bruker Libero 7-13 kg, og har gjort det siden før hun var 6 kg. Kjøper konsekvent litt store bleier, og det fungerer veldig bra. Husker ikke sist vi hadde lekkasje
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå