Gå til innhold

Hva er din beste fiskeoppskrift?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får gjester fra Østen, og der har de jo mye veldig god mat.

Tenkte jeg får varte opp med et godt fiskemåltid, og da hadde det vært moro å høre hva dere mener er den aller beste fisk man kan servere utlendinger her i Norge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Squash

Gulrot

Paprika

Rød løk

Purre

Rød chili

Brokkoli

Dette kuttes smått og legges i ildfast form med olivenolje, sitron og litt vann. Tilsett salt og sitronpepper.

Fiskestykker av steinbit legges på toppen. Tilsett mer salt og sitronpepper. I ovn på ca 200 grader til det er ferdig (husker ikke helt tiden - har ikke oppskriften her)

Server med kokte poteter og rømme. Og rødvin selvsagt.... =)

Nydelig!

Skrevet

blir ikke gulrota veldig hard da - og squashen bløt/flytende?

Skrevet

Jeg synes det er veldig godt med grillede laksekoteletter med salt og pepper, serveres med sitronbåter til å skvise over, dillpoteter, rømme...

Skrevet

Gulroten blir på en måte kokt i søen/ vannet. Squashen blir litt blaut, ja =) Men god likevel...

Skrevet

ovnstekt vill laks eller vill ørret (ikke oppdrettsfisk)i folie med purre og sitron. serveres med poteter agurksalat og rømme

Skrevet

Fersk torsk m smeltet smör og kruspersille er alltid en hit hos utlendinger ellers er denne saken smaskens :

1 pose fersk spinat

vårlök

fersk lakse fileter

tomater

squash

flöte

sitronpepper eller sitron + pepper

Legg i smurt ildfastform spinat og vårlök i tynne ringer (husk spinaten synker kjapt

legg så på lakse filetene

tomater og squash i skiver oppå det

Krydre efter smak

hell på litt flöte (ca 1 dl for en vanlig form, men det er eftersom hvor mye "saus" du vil ha )

Stekes på 200 C til fisken er gjennomstekt (lyse rosa)

Skrevet

Mmm. Tror jeg må stjuvstarte og lage en av disse i dag, bare til familien, jeg.

Takk!

Skrevet

Må gi tilbakemelding på om det var noe du likte da... =)

Skrevet

Frityrstekt steinbit, med ovnstekte poteter, kokte grønnsaker. Ha aioli til og søtchillisaus. Det er vannvittigt godt!

Skrevet

Sushi.

Men utenlandske gjester er gjerne begeistret for bacalao, ovnsbakt laks, alt med røykelaks, helstekt ørret osv. siden dette angivelig er så urnorsk.

Skrevet

Det skal jeg - bade hva jeg lagde, og om jeg og gjesten likte det.

I dag ble det ikke fisk likevel....hjorteburgere i stedet...har noe hjort vi må få spist opp....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...