La Perla Skrevet 4. august 2007 #1 Skrevet 4. august 2007 Får gjester fra Østen, og der har de jo mye veldig god mat. Tenkte jeg får varte opp med et godt fiskemåltid, og da hadde det vært moro å høre hva dere mener er den aller beste fisk man kan servere utlendinger her i Norge?
Gjest Skrevet 4. august 2007 #2 Skrevet 4. august 2007 Squash Gulrot Paprika Rød løk Purre Rød chili Brokkoli Dette kuttes smått og legges i ildfast form med olivenolje, sitron og litt vann. Tilsett salt og sitronpepper. Fiskestykker av steinbit legges på toppen. Tilsett mer salt og sitronpepper. I ovn på ca 200 grader til det er ferdig (husker ikke helt tiden - har ikke oppskriften her) Server med kokte poteter og rømme. Og rødvin selvsagt.... =) Nydelig!
holder maska Skrevet 4. august 2007 #3 Skrevet 4. august 2007 blir ikke gulrota veldig hard da - og squashen bløt/flytende?
holder maska Skrevet 4. august 2007 #4 Skrevet 4. august 2007 Jeg synes det er veldig godt med grillede laksekoteletter med salt og pepper, serveres med sitronbåter til å skvise over, dillpoteter, rømme...
Gjest Skrevet 4. august 2007 #5 Skrevet 4. august 2007 Gulroten blir på en måte kokt i søen/ vannet. Squashen blir litt blaut, ja =) Men god likevel...
Gjest Skrevet 4. august 2007 #7 Skrevet 4. august 2007 ovnstekt vill laks eller vill ørret (ikke oppdrettsfisk)i folie med purre og sitron. serveres med poteter agurksalat og rømme
Gjest Skrevet 4. august 2007 #8 Skrevet 4. august 2007 Fersk torsk m smeltet smör og kruspersille er alltid en hit hos utlendinger ellers er denne saken smaskens : 1 pose fersk spinat vårlök fersk lakse fileter tomater squash flöte sitronpepper eller sitron + pepper Legg i smurt ildfastform spinat og vårlök i tynne ringer (husk spinaten synker kjapt legg så på lakse filetene tomater og squash i skiver oppå det Krydre efter smak hell på litt flöte (ca 1 dl for en vanlig form, men det er eftersom hvor mye "saus" du vil ha ) Stekes på 200 C til fisken er gjennomstekt (lyse rosa)
La Perla Skrevet 4. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 4. august 2007 Mmm. Tror jeg må stjuvstarte og lage en av disse i dag, bare til familien, jeg. Takk!
Gjest Skrevet 4. august 2007 #10 Skrevet 4. august 2007 Må gi tilbakemelding på om det var noe du likte da... =)
Bella Swan Skrevet 4. august 2007 #11 Skrevet 4. august 2007 Frityrstekt steinbit, med ovnstekte poteter, kokte grønnsaker. Ha aioli til og søtchillisaus. Det er vannvittigt godt!
Gjest -<<- Skrevet 4. august 2007 #12 Skrevet 4. august 2007 Sushi. Men utenlandske gjester er gjerne begeistret for bacalao, ovnsbakt laks, alt med røykelaks, helstekt ørret osv. siden dette angivelig er så urnorsk.
La Perla Skrevet 4. august 2007 Forfatter #13 Skrevet 4. august 2007 Det skal jeg - bade hva jeg lagde, og om jeg og gjesten likte det. I dag ble det ikke fisk likevel....hjorteburgere i stedet...har noe hjort vi må få spist opp....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå