Gå til innhold

Har dere "alt klart" til babyen kommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ca. 8 uker igjen og her er det etterhvert kommet det meste i hus..er jeg for TIDLIG ute??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja.. Er både positive og negative sider ved å være ferdig så tidlig. Det positive er at du ikke vet helt hvordan form du kommer tiil å være i på slutten. Jeg er glad jeg har kunnet slappe av litt de to siste ukene. (har termin i morgen)

Samtidig så blir ventetida fryktelig lang da, når alt er klapet og klart liksom.

Jeg tror vi var ferdige med alt utenom litt vask av tøy, re opp vugga o.l. i uke 37 ca. Det syns jeg var passe.

Skrevet

Jeg skal ha ks om 12 dager, og har enda litt igjen:) Ikke reid senga, ikke vaska alle klærne, venter på ei pakke med noe jeg skulle få hos en venninne også... Har tatt litt og litt, men det store vendepunktet kom da jeg fikk hjelp til å sette opp senga... Vogna står i gangen, men uten dyne osv. Må ha litt å pusle med nå også, men ikke FOR mye:) Blir fort sliten kjenner jeg...

Skrevet

Hei Hei!

Jeg har 7 uker igjen og jeg har klart... :-)

Men denne gangen har jeg lyst til å ha det klart tidlig for 1. man kom 6 uker for tidlig og hadde ingen ting klart... Så denne gangen har jeg vært tidlig ute bare for å være sikker på at jeg får kost meg med å forberede hjemme :-)

Skrevet

Vi hadde kjøpt barnevogn og begynt oppussing av barnerommet.(Og kjøpt møblene til barnerommet)

Ellers var ikke stort mer i orden. Kjønnet visste vi ikke, så klær var bare kjøpt inn litt i nøytral farge. (Farmoren hadde sagt at hun ville kjøpe litt klær til nurket når h*n var født, sånn at hun hadde noe å gjøre mens hun ventet på at vi skulle komme hjem fra sykehuset.)

Skulle bare på kontroll 28. juni (7 uker før termin), og ble lagt inn på sykehuset...

Det som da skjedde var at jeg måtte søke om sykepenger, og hadde heller ikke søkt om foreldrepenger. Så da fikk jeg erfare at det er skrekkelig mange versjoner av regelverket bland NAV-ansatte.

Så ta dere en tur på trygdekontoret og få veiledning på utfylling av skjema i god tid..

Andreas ble født over 4 uker før tiden, og jeg hadde ligget på sykehuset siden jeg ble lagt inn, så noen flere forberedelser hadde jeg da ikke fått gjort.

Vi fikk masse klær av venner og familie når han var født. Og vi har ikke kjøpt noe selv. Han har nok klær til flere uker fremover...

Bilsete og stellebord kjøpte vi dagen før vi ble utskrevet.

Så det er ikke nødvendig med så skrekkelig masse forberedelser, men vil anbefale å få unnagjort papirarbeidet med NAV i god tid.

Men selvfølgelig ønsker jeg også at jeg hadde vært litt mer forberedt. Følte veldig på det når svigers måtte hjelpe til hjemme med å vaske klær og stelle istand sengen etc. til Andreas.

Skrevet

Her er alt i hus, men langt fra klart... Må ha noe til å kose meg med til senere.

Skrevet

Vi har det meste klart, 6 uker igjen til termin:) Mangler seng, sengekant, madrass og badebalje. Men det var så godt å få det gjort i sommer når jeg hadde ferie. Da hadde jeg god tid til å vaske klær og legge det klart i komoden. Når det nærmer seg fødsel kan jeg vaske og rydde litt i leiligheten, stryke litt klær og bake litt hvis jeg orker og får tid...

Skrevet

Har satt opp vugge og senga er oppe, men ikke ordnet dynetrekk rundt dyna og sånt. Pusler litt sånn etterhvert som tiden går, storebror kom dagen før termin så regner ikke med å føde særlig før tiden den her gangen. Tar heller å ordner alt klart når storebroe begynner i barnehagen om et par uker, da har jeg tid for meg selv... og det skal bli godt.. hehe :)

Skrevet

Da jeg fikk min første, noen uker for tidlig, måtte jeg få permisjon fra barsel slik at jeg fikk reist ut for å handle det mest nødvendigste...

Hadde ikke noen verdens ting, untatt noe arvet babytøy som ikke var vasket.

Så alt er klart her i huset! Men jeg kommer ikke til å re opp noen seng, før babyen er i hus. Vel, har igjen bilstol. Men det skal gubben kjøpe til uka...

Skrevet

det er bare flott!!!

var ute i god tid jeg også. fint å vite at ting er på plass i tilfelle noe skulle skje før tiden.

Skrevet

Alt er i hus, men holder på å pusse opp badet og har i tillegg et hus som må vaskes ned før han kommer... =) Men satser på at badet blir ferdig i løpet av uka, så får jeg og sambo evt. be om støtte fra mamma hva husarbeid angår..hehe... så skal vi legge på teppene på gulvet (har vært til rens), reie opp vugga og seng, pynte med nyvaskede duker, lys ol...det blir jo bare kos! Etter det så kan pjokken bare komme! Men som sagt-klærne er vaskt for leeenge siden, og ellers mangler vi stort sett ingenting-har handlet inn mesteparten i løpet av det siste halvåret, og har på den måten spredt utgiftene. Så nei, jeg syns ikke du er for tidlig ute. Vet jo aldri når eller hva som skjer når det nærmer seg termin....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...