Anonym bruker Skrevet 4. august 2007 #1 Skrevet 4. august 2007 Vi venter gutt nr 2. Alt ser bra ut, og babyen er frisk og fin - og veldig aktiv inni magen. Problemet er at jeg kjenner en ørliten skuffelse over at det ikke ble ei jente denne gangen. Vet at det er 50 % sjangse for det ene og det andre - men siden jeg har alle tegnene på jente, hadde jeg et lite håp om å bli mamma til en av hver. Jeg er sjeleglad for at lillegutt er frisk og fin - og det blir sikkert kjempetas uansett. Men jeg synes liksom svangerskapet har mistet litt av spenninga nå....Dette har vi jo gjort før, liksom. Så jeg trenger en liten piff, og gjerne litt innspill om hvorfor to gutter er "bedre" enn en av hver.
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 4. august 2007 #2 Skrevet 4. august 2007 Da jeg leste hva du skrev så kjendte jeg meg så sinnsykt igjen..hehe.Var nesten litt godt å høre at noen andre hadde tenkt slik også.. Jeg er jo utrolig glad for at jeg er gravid med en gutt, men jeg var sikker på jente og håpet egentlig på det. Nå er jeg jo glad for at det er en gutt, men noen minutter så tenkte jeg.Gutt, men det skal jo være en jente.hehe. Hos meg så har jeg en jente fra før..Så mye av grunnen at jeg håpet jente var at dem blir utrolig tette.1 år mellom dem, og derfor hadde jeg fått for meg at det ville være hyggeligt med to tette jenter.. Jeg har jo alt av rosa babytøy som en kan oppdrive osv.hehe.Pluss at jeg har det peneste jente navnet på lager.hehe. Så der er jo et godt argument for at du venter en gutt til..Du har sikkert mye klær fra den første.. Nå som jeg venter gutt så får jeg jo shoppet mye siden alle klærene må nye..Vil ikke akkurat ha han løpene rundt i rosa tøy heller. Så jeg gleder meg nå til å handle gutte klær.. Er dine gutter tette? Det kan jo være en fordel å ha 2 gutter også.. Men skjønner jo at du vil ha en av hver..Kanskje jenten kommer på 3 forsøk:) Så jeg skjønner jo at du er utrolig glad for at du har en frisk guttebaby i magen selv om du hadde håpet på en jente:)
Anonym bruker Skrevet 4. august 2007 #3 Skrevet 4. august 2007 De blir ikke så veldig tette - nesten 4 år mellom. Har loftet fullt i klær etter førstemann, men hadde jo håpet å få handle litt rosa dill da. Og dukker og sy masse dukkeklær, hehe. Vi skal nok ikke ha 3, så jeg blir en guttemamma og det blir nok kos. Man må jo tenke lenger denn de søte klærne også da - men jeg ser for meg at en jente ofte får et tettere bånd til mammaen i voksen alder. Ikke noen regel selfølgelig, og jeg er glad for gutta mine jeg. håper de blir fine gutter også når de er voksne. Men bare ørlite grann skuffet siden dette er sistemann...
Anonym bruker Skrevet 4. august 2007 #4 Skrevet 4. august 2007 Hos oss er det slik at min bror har et mye tettere forhold til min mor enn det jeg selv har...
twoboys & a girl Skrevet 4. august 2007 #5 Skrevet 4. august 2007 Venter å gutt nr to, å her blir det 5 år i mellom. Jeg synes det er en fordel siden den kan arve klær fra den første, søstra mi får en gutt to-tre mnd før meg, de er lettere som tennåringer, billigere i kjøp av klær og leker og de er litt mindre utsatt for overgrep. Hadde jo vært bra å hatt en av hver, men nå ble det ikke sånnt. Og vi har bestemt oss for at dette er siste. Det er faktisk litt større sjangse på å få gutt enn jente. Ei venninne av meg fikk nå nr tre og alle er jenter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå