Anonym bruker Skrevet 4. august 2007 #1 Skrevet 4. august 2007 det blir en uke i hver by-altså vi bor ikke i samme by.Hva syns dere om det??
blimbaby Skrevet 4. august 2007 #2 Skrevet 4. august 2007 Ville ikke vært aktuelt for mine barn!!! Hva ville du synes om å bo annen hver uke i to forskjellige byer og skulle forholde deg til forskjellige barnehager og hus osv?
Anonym bruker Skrevet 4. august 2007 #3 Skrevet 4. august 2007 Kommer vel an på hvor langt det er mellom byene? Porsgrunn og Skien ligger jo for eks tett i tett:) Samme barnehage er en forutsetning, og at dere kan trappe opp samvær over tid, for eks 6-12 mnd.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 4. august 2007 #4 Skrevet 4. august 2007 50/50 for en på 2 år hadde jeg i utganspuntet aldri godt med på. en på 2 har ikke ut viklet hukomelsen nok til og forstå at dette med tid. den som blir hvoedomsorgspersjonene hennes da er barnehagen, siden dette er det eneste faste holdepunktet i livet hennes. om hun i tilleg har 2 barnhehager har hun ingen og støtte seg på. det er også sansynlig at hun vil bruke mere tid på og omstille seg på de ulike livene hun lever og at dette vil forsinke utviklingen hennes. det er ikke uten grunn at barneombudet fra råder 50/50 for små barn under 3 år. 2 barneager ble av helsesøster og barnepleier fra barneværnet omtalt som omsorgsvikt, da vi diskuterete det .
Anonym bruker Skrevet 4. august 2007 #5 Skrevet 4. august 2007 er snakk om en reise p å 2-3 timer.. HI
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 4. august 2007 #6 Skrevet 4. august 2007 ja da blir det vel 2 barnehager da??
Anonym bruker Skrevet 4. august 2007 #7 Skrevet 4. august 2007 Stakkars barn. Håper dere foreldre greier å se vekk fra deres egne, egoistiske behov, og lar barnet få en STABIL tilværelse. Det får den ikke ved å være ping-pongball gjennom hele oppveksten. Det viktige er at den forelderen som ikke har daglig omsorg ENGASJERER seg, er der for barnet og gjør samværet lystbetont! Lei av ego-foreldre!
Anonym bruker Skrevet 4. august 2007 #8 Skrevet 4. august 2007 er enig med dere jeg..og det er ikke meg det gjelder-hadde aldri gjort det!!Men noen jeg kjenner.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2007 #9 Skrevet 4. august 2007 Send en utskrift av disse svara til dem ,kanskje de begynner å tenke litt lenger enn de egoistiske nesene sine.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2007 #10 Skrevet 4. august 2007 har sagt det,og er forsåvidt enige med meg-men begge vil ha unge...så da går det vel på egoisme ja..
Attpåklatten :-)™ Skrevet 4. august 2007 #11 Skrevet 4. august 2007 VI hadde det i et års tid etter skilsmisse, disse barna var mye større. Etter 1 år ønsket de det ikke lenger, da de syntes det var så stressende å bo på to steder. Og vi bodde 5 minutter fra hverandre! Så, nei, utifra erfaring i forhold til barna så synes jeg det er helt forkastelig når man i tillegg bor så langt fra hverandre...
Reveenka Skrevet 4. august 2007 #13 Skrevet 4. august 2007 Tror nok også dette er stressende for ungene - uansett hvor nær hverandre man bor. Jeg har et fjernt bekjentskap, hvor paret bestemte seg for 50/50 samvær etter skilsmissen - men det var foreldrene som skulle flytte frem og tilbake... Det var et flott tiltak, men de orket ikke så lenge de heller...For ungene var det vel bortimot perfekt slik, men det gikk altså ikke i lengden. Synes ikke man skal kreve at ungene skal leve slik, når ikke voksne orker heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå