Gå til innhold

Lærer så lenge vi lever....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sotte her å lest litt i løpet av kvelden, og blir overrasket over at voksne mennesker kan kalle hverandre for dårlige mødre eller barnemishandlere fordi de røyker, klikker, kjefter, tar tak i barnet sitt eller lar sin nyfødte baby overnatte til besteforeldre!!!

Jeg kan ikke se at noen av disse mødrene er noe dårligere mødre enn andre. Og iallefall ikke barnemishandlere....

Jeg lurer på hva min mor og far ville vært i deres øyne ??? For meg har de vært fantastiske foreldre som elsket meg og ønsket meg det beste!!

Selv om jeg overnattet hos andre, ble snakket hardt til og lempet på soverommet for å tenke over hva jeg hadde gjort, fått husarrest, og ikke minst så røykte min mor igjennom hele svangerskapet med meg!!

Det er alltids noen man burde ha gjort annerledes en gang i blant,om ikke ofte og forhåpentligvi så lærer vi av feilene våre.

Vi er tross alt ikke født perfekte.

Vi lærer så lenge vi lever:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

helt enig med deg. slik "behandling" fikk jeg også gjennom oppveksten og min mor røykte under hele svangerskapet. Men har jammen følt at mine foreldre har gjort alt for meg og at jeg skal få det så bra som mulig, og ønsker og håper at jeg skal klare å vise mitt barn like mye kjærlighet som jeg opplevde å få hjemme. Har et kjempe godt forhold til mine foreldre nå også, og det er jeg glad for. Spesielt setter jeg veldig pris på det når jeg ser at det er veldig mange som ikke har noe særlig forhold til sine foreldre, og det må være fryktelig trist når man venter et barn.

Selvfølgelig, ALLE foreldre er noen store duster fra man er ca 13 til man er ca 20, men det vil de være nesten uansett hvordan man har det i oppveksten.

Synes også alle skal tenke på at ingen er perfekte, men at stort sett alle gjør så godt de kan. Så før man feier for andres dør, så bør man nok tenke seg om og feie for sin egen først. Også burde man kanskje tenke på hva som gjør at man blir gode foreldre eller ikke, og at det viktigste av alt er å vise barna sine masse masse kjærlighet, det er nok det elementet som kan påføre barna våre mest i enten positiv eller negativ retning. Synes man burde støtte hverandre litt mer og rose hverandre mer for den gode jobben de fleste gjør for barnet sitt.

Antakelig så er det ikke et eneste menneske som har så veldig stor rett til å kritisere andre uansett, uten at de har noe kritikkverdig på samvittigheten selv.

En kjempe hyllest til alle foreldre/kommende foreldre som vil gjøre alt til det beste for barna sine. Det er det viktigste utgangspunktet:)

Skrevet

Må bare henge meg på denne!

Tror ikke mamma røkte når hun gikk gravid med oss, men hun røkte jaffal helt til jeg var rundt 8. Pappa har gitt meg dask på rompa, lite klaps på kinnet og slikt når jeg har vært ulydig, jeg vil ikke påstå at det er det beste måten å gjøre det på men foreldre har lært av sine foreldre...så jeg kommer ikke til å bruke slikt i min oppdragelse MEN det har da blitt noe av meg også?

Jeg har et veldig godt forhold til mine foreldre(spesielt nå som jeg har flytta ut) så jeg tror folk må huske på at ALLE ER FORSKJELLIGE! Kan ikke skjønner hvorfor folk MÅ tvinge andre til å tenke som seg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...