kaur *har født!* Skrevet 3. august 2007 #1 Skrevet 3. august 2007 på at tenåringen skal komme hjem, og er litt bekymret for at poden skal gå gjennom byen på natterstid. - Og at man vet at hun har tilbragt kvelden hos en gutt hun selv har kategorisert som en "player". I tillegg bli det å lukte på pusten hennes når hun kommer, se nøye på øynene og legge merke til andre unormale ting... Og ikke kan jeg gå å legge meg heller. Må jo vite at hun er i hus... så sitter jeg her på BIM for å få tida til å gå, og ikke slokne på sofaen. Det er ikke en dritt på TV'n... Gled dere damer!!! 16 år går kjappt!
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 3. august 2007 #2 Skrevet 3. august 2007 hehe=) sitter faktisk våken selv å venter på lillebroren min på 16 som jeg "passer" mens mamma å pappa er på ferie=)
kaur *har født!* Skrevet 3. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. august 2007 he he - Er det ikke morsomt?
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 3. august 2007 #4 Skrevet 3. august 2007 næææææh kan ikke si det akurat=) vet han pønsker på så mye rart at føler jeg må følle extra godt me han=)
kaur *har født!* Skrevet 3. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 3. august 2007 Samme her. Gubben har raida rommet hennes flere ganger nå. Merkelig nok har han funnet tomme flasker som på ett eller annet tidspunkt har inneholdt alkohol...og tomme sigarettpakker. ....hmmmm... Det jeg egentlig lurer på, er hvorfor hun ikke har kvittet seg med "bevisene".... Har hun virkelig så liten respekt for mamman sin!
kaur *har født!* Skrevet 3. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 3. august 2007 Da er poden hjemme, og alt er tilsynelatende normalt... Og nå kan jeg gå å legge meg :-)
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 3. august 2007 #7 Skrevet 3. august 2007 hehe, mamma å dem hadde latt lillebrorn min være alene hjemme forige helg da dem dro på hytta, å morgenen etter ringte pappa å lurte på om jeg kunne dra bort å sjekke for han hadde ikke møtt opp på jobb... joda der ligger det en full fremmed fjortis på sofan demmes å sover, øl å drit overalt, stua var ommøbler,broren min??? joda, sovende over en datamaskin på kontoret til pappa=) så nå var ikke mamma å dem no særlig begeistra for å dra på ferie til kreta i 14 dager med han hjemme=) så nå må jeg "slite" med kreket i 14 dager=) dem er ikke noe flinke til å sjule nei, mamma har ofte funnet både snus og røy på rommet, og når han skal ut på raid så ringer han MEG for å spørre om jeg kan kjøpe drikke, SÆRLI liksom=)
-oOOOStorken AirlineOOOo- Skrevet 3. august 2007 #8 Skrevet 3. august 2007 hehehe, det var da ennda godt, da var den kveldens ventetid gjennomført=) nattinatt=)
kaur *har født!* Skrevet 3. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 3. august 2007 he he he Det er det jeg er redd kommer til å skje dersom krapylet hadde vært alene hjemme også. Men det er hun aldri ;-) Jeg er ikke eldre enn at jeg husker de festene broren min og jeg hadde når vi var alene hjemme i den alderen.
Gjest Skrevet 4. august 2007 #10 Skrevet 4. august 2007 huff...gruer meg sinnsykt til det..kommer til å være DEN hønemora...
kaur *har født!* Skrevet 4. august 2007 Forfatter #11 Skrevet 4. august 2007 Datteren min synes jeg tar av litt, og er en smuuule overbeskyttende og mistenksom til alt. Det er vel noe i det, ja ... Det tar faktisk på å bekymre seg for en tenåringsdatter. Har på følelsen at jeg er i fistel hele tiden og at nervene ligger utenpå huden. Tro det hadde vært lettere å ha 3 - 4 bleiebarn samtidig ;-) Jeg spurte jordmora på sykehuset om de tok tenåringer i retur....hun lo og sa et nei, det hadde hun ikke hørt om... Det som er hysterisk morsomt, er at jeg da har en sønn og snart to døttre til som skal gjennom det samme med tid og stunder.
Gjest Skrevet 4. august 2007 #12 Skrevet 4. august 2007 huff ja.. har jo marcus jeg da,men vil veldig gjerne ha en jente med tiden.. blir kos med to.. men skal ikke ha mer enn to.. men gruer meg til det er min tur til å sitte sånn.. off..
Tbgjente_Det ble ei lita tulle Skrevet 4. august 2007 #13 Skrevet 4. august 2007 Er nok ikke 16 år til jeg sitter bekymret hjemme å venter på poden som allerede er alt for sent ute....de eldste her blir 11 og 10 nå i høst. Gruer meg vel mest til hun på snart 10 kommer i tenåra...uff. Blir til å sitte turnusvakt for meg og mannen min...med hagle og passord for alle som skal på besøk...he he. Minste jenta vår er bare 4 dager idag da....orker ikke tenke sånn sett på henne enda.
kaur *har født!* Skrevet 4. august 2007 Forfatter #14 Skrevet 4. august 2007 He he he! Eldstejenta var sammen med en gutt i ett år. Han turte ikke å komme hit, men gjemte seg borte i gata. Han var livredd for meg :-))))) he he he ...meeen så hadde jeg trua med å politianmelde ham, dersom han tukla med jenta vår, før hun ble 16 år. Også har hun hatt en kjæreste på overnattingsbesøk...på hver sitt rom, og det ene rommet er ved siden av vårt, og vi hadde døra åpen :-) Det var stille hele natten :-)
Gjest Skrevet 4. august 2007 #15 Skrevet 4. august 2007 hei, skal ikke blande meg bort i din oppdragelsen men det er ikke så lenge siden jeg var "ung og verden var stor" men jeg tror kanskje du må stole litt mer på henne eller gi hennel litt mer lufterom. Grunnen til at jeg sier det er at jeg har sett maaange venner som har hatt strenge tøyler hjemme og den dagen de blir 18 år så skal liksom alt taes igjen og de har blitt veldig "rebelske" og utforskende. Selv kom jeg hjem full da jeg var 14 år, straffen var å komme inn kl 22 et par mnd helt til jeg sa jeg ønkset en ny sjanse og ville vise dem tillitten verdig... det er ikke alltid så lurt å prøve å forhindre at ungdommene utforsker verden men heller ta en prat med henne om hvor bekymret du er for henne og at dersom hun er åpen og ærlig med deg så vil hun kunne føle at du ikke "overvåker" henne så mye. En øl eller to, en kjæreste eller 8... man må igjennom det! gruer meg til det er min tur til å slippe knerten ut i den store verden, men den beste lærdommen er ofte å erfare... vis at du er der for henne uansett hva som skjer men ikke sett bånd på henne... vet ikke om dette innlegget var noe av din interesse men tenkte bare å dele erfaringer som jeg har sett har fungert... lykke til uansett
Tbgjente_Det ble ei lita tulle Skrevet 4. august 2007 #16 Skrevet 4. august 2007 He he...kjenner meg litt igjen i deg i hvordan jeg er/kommer til å være...men heldigvis synes hun foreløpig at røyk er noe ekle greier...er bare besteforeldrene hennes som røyker i vår fam. Men hun er populær blant gutta allerede da og DET liker IKKE mor...he he....kyskhetsbelte ligger alt på plass i skapet..he he
kaur *har født!* Skrevet 4. august 2007 Forfatter #17 Skrevet 4. august 2007 Ja, det er det som er no' dritt! At datteren faktisk er pen og populær. Hun mangler ikke beilere...
Gjest Skrevet 4. august 2007 #18 Skrevet 4. august 2007 sambo sier han er glad vi får gutt .. han har sagt han sku sitte klar med haglen og intervjue hver eneste mannfolk som hadde vist seg på døren om det hadde blitt ei jente he he...... selv om du sier det går fort så er det allikevel heldigvis leeenge til knerten blir tenåring phu...
kaur *har født!* Skrevet 4. august 2007 Forfatter #19 Skrevet 4. august 2007 so-xited Vel, jeg vokste opp med ekstremt frie tøyler. Jeg gjorde stort sett som jeg ville. Tror ikke det er så lurt heller. Det kunne ha gått fryktelig galt.... Jeg er ikke dummere enn at jeg skjønner at hun drikker når hun er på fest. Jeg vet at det ikke er til å unngå. Jeg har gått igjennom hele skalaen av følelser når jeg har sittet å ventet på henne og VET at hun er full, og til slutt roet meg ned når hun har kommet hjem. Jeg tror det er innmari viktig at ungene vet hva slags holdning man har. Hva som ikke aksepteres og hvilke konsekvenser ting får. Ingen unger her i huset kommer til å få alkohol, eller min velsignelse til å ha sex under mitt tak... Hun får ikke lov til å ligge over hos kjæresten. Jeg synes det er ganske greit å forholde seg til. Men jeg skjønner jo at ting skjer...men jeg behøver ikke å gi min velsignelse til det. Det som jeg er redd for er at hun ikke skal tørre å komme til meg, om noe er galt... Det vet hun. Så hun har ringt meg sent på natta, og bedt om å bli hentet. Det er jeg glad for. Hun har hatt "fest" hjemme, hvor det har vært åpent hus, mens jeg har vært tilstede. Jeg tor hun setter pris på at jeg ikke blir vettskremt av ungdommer med grønt hår og hanekam, og at de ikke er redde for å komme hit å kose seg. Sitte å spille spill, grille eller spille gitar i hagen til de lyse morgentimer. Ja, jeg er streng. Datteren min vet at jeg er streng fordi jeg er redd for henne, og ikke for å hindre henne i å ha det gøy. Men det er vanskelig når man kommer til dette punktet hvor ungdommene løsriver seg. Det er tydelig at de ikke er barn...men de er ikke voksne heller og skjønner ikke alltid konsekvensene av ting. Det er min jobb som forelder å passe på, lede på riktig vei og å formidle holdninger.
kaur *har født!* Skrevet 4. august 2007 Forfatter #20 Skrevet 4. august 2007 Mannen min sier forskjellen på å ha gutt og jente er at med en gnutt er det bare èn "snopp" han må bekymre seg om. Med ei jente må han bekymre seg for ALLE "snoppene" i byen!
twoboys & a girl Skrevet 4. august 2007 #21 Skrevet 4. august 2007 Huff ja, gruer meg til den tiden. Husker jeg selv ikke var så enkel å ha med å gjøre. Men de sier gutter er litt lettere. Tiden går sinnsykt fort, ikke så lenge siden jeg fødte en liten gutt og nå blir han 5.
lillegull:) Skrevet 4. august 2007 #22 Skrevet 4. august 2007 fedre er jo så søte da når det gjelder døtrene sine,, husker da jeg traff kjærsten min, kommende pappan til nurket i magen:) så sa pappa: kommer det noen gutteslamp hit på moped eller i bil for å hente deg, så skal jeg kaste stein ettern..hehe.. kjærsten min kom jo på moped han og skulle besøke meg, men det ble ikke noe kasting nei, han ble tatt så godt i mot atte, og tok ikke så lang tid etterpå hvor pappa og mamma spurte etter han når han ikke kom.. så de ble utrolig gla i han da.. vi var 16 når vi ble sammen.. fikk ikke lov til å overnatte med engang da.. men skjønner jo at foreldre er bekymret.. kommer jeg til å bli og det:) så spurte jeg pappa her om dagen om han husket at han hadde sagt at han skulle kaste stein etter sambo, da ble han litt rød i ansiktet og humret litt.. nja... var jo ikke noe jeg mente det da.. sikkert ikke så spennende for dere å lese om, men synes det var litt morsom historie da:)
kaur *har født!* Skrevet 4. august 2007 Forfatter #23 Skrevet 4. august 2007 he he.. faren min trua mannen min om dersom han ikke var snill med meg, så skulle han få med ham å gjøre! Da var faren min 75 år og skrøpelig :-) De er jo litt søte da :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå