Brokade Skrevet 3. august 2007 #1 Skrevet 3. august 2007 Han kan våkne midt på natta og vil da sove i vår seng.. Det blir ganske trangt og jeg ligger ganske ubehagelig. Jeg prøver flere ganger å legge han i senga si etter amming men da babler han, hyler og roper og tilslutt gråter.. Jeg har ikke orket å noe annet enn å bare legge han ved siden av meg. Han er nå 6 mnd og har akkurat begynt med grøt.. han har nå 2 netter "bråkt" på natta, og synes til nå at innføring av kveldsmat ikke har hjulpet tvert imot. Han ligger forøvrig og vrikker og vrikker som om han klør på ryggen eller noe.. det gjør han ikke når han ligger ved siden av meg. Har noen et par triks for å få han til å sove i sin egen seng?
Lenemor-mammaen til mikael Skrevet 4. august 2007 #2 Skrevet 4. august 2007 legg han i senga si. når han våkner og begynner å bable, prøv å gi han smokken og snakk rolig og behagelig til han.. fortsett med dette gang på gang på gang... hvis han bare skriker, ikke sutrer, har jeg dessverre ingen råd! har selv en på 2 mnd som helst vil ligge hos oss... men prøver å legge han i egen seng så snart han har spist og er trøtt.
010307+180209 Skrevet 4. august 2007 #3 Skrevet 4. august 2007 Her er d på akkurat samme viset, så lurer egentlig litt jeg også. Hun har aldri brukt å få sovet i vår seng, men nå er vist det det eneste som er bra nok. Hun våkner i 3-4 tiden(har da allerede spist 2 ganger) først babler hun, så sutrer litt også blir hun helt utrøstelig etterhvert vis hun ikke får komme i vår seng, og da sovner hun med en gang... Vi har også nettopp begynt med grøt, og hadde håpet at det skulle forbedre nattesøvnen litt men... Det er 3 netter dette har stått på, så håper enda at det ikke er blitt en vane, og at det vil gå over av seg selv :-)
Anonym bruker Skrevet 4. august 2007 #4 Skrevet 4. august 2007 Må bare spørre jeg. Siden barna deres er så små, hvordan vet dere at det er det de vil da, altså å sove i deres seng? Gutten min er nå 1 år, og har aldri sovet med meg og faren, kun 1 gang når har hadde 40 i feber.. Men har dere begynt å legge de i senga deres fra de var ennå mindre?? For det tror jeg ikke er så lurt.... Et lite triks er jo en kosebamse og sånn spelleting med meg koselig lyd...
Anonym bruker Skrevet 4. august 2007 #5 Skrevet 4. august 2007 Vel, da har du sikker t latt han gjøre det tidlig. Selvsagt vil han sove med dere, det er jo varmt og godt og koselig. Personlig syns jeg det er en dum vane å lære babyene. Jenta mi er 9 mnd og har aldri fått ligge i senga vår (bortsett fra ammingene da). Hun savner det ikke, for hun har aldri vært vant med det.
010307+180209 Skrevet 4. august 2007 #6 Skrevet 4. august 2007 Kan jo ikke si det med sikkerhet, med det er jo fryktelig rart at hun hyler å skriker i senga, og sovner på 2 minutter når hun får ligge sammen med meg, er bare derfor jeg trekker den konklusjonen. Og jeg synes også det er en dom uvane å venne de til det. Vi har aldri ligget i senga, har bestandig sittet å ammet om natta, så har vært veldig "streng på dette". Vi har kun tatt morgenmåltidet i senga. Men hva gjør du når du har holdt på i nesten 2 timer med å få jenta til å sove midt på natta og er rimelig desperat på søvn selv... kosebamse har hun... Det som hjalp litt i natt var å legge henne godt på siden etter nattmåltidene, slik at hun fikk nesa godt inn i kosebamsen, men da blir jeg jo nervøs om hun får puste da...
Brokade Skrevet 5. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 5. august 2007 Jeg har latt han sove i vår seng tidlig ja.. fordi det er der jeg ammer. Nå har jeg hatt 2 netter der han har sovet i senga si hele natten. Deilig.. gikk plutselig helt uproblematisk og helt uten gråt eller klaging. Fant ut han jeg måtte legge han på siden og klappe han ligg på ryggen.. så sovnet han så fort som bare d. Neste steg blir å få han til å sovne for natta i senga. Han vil fremdeles puppes i søvne.. Fikk det tilslutt til nå ikveld.. måtte stå en stund å trøste han med hele hodet mitt nedi senga hehe...
010307+180209 Skrevet 5. august 2007 #8 Skrevet 5. august 2007 Dette var jo liit morsomt, mi har også sovet i si ega seng de 2 siste nettene, har også snudd henne godt over på siden og da sovner hun igjen:-) Hun har våknet ganske mange ganger på natten da men... hun sovner nå i allefall igjen :-)
Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #9 Skrevet 5. august 2007 min 6 mnd galme sak er også slik, men jeg tror det er separasjonsangsten som har kommet. må lukte mamma eller pappa. skal prøve å sove i en t-skjorte noen netter for så å legge den i senga til den lille. fungerte fint med førstemann, håper det gjør det denne gangen også.
Mamma til to tette Skrevet 5. august 2007 #10 Skrevet 5. august 2007 Hos oss har det hjulpet med å bare løfte ham over i egen seng når han har sovnet. Da våkner han ihvertfall opp i egen seng. Og jo man kan merke at det er å sove i vår seng de vil, spesielt når de skriker som en stukken gris og så før kroppen har nådd vårt laken så sovner han ,-) Han sovner greit i egen seng, sover der om dagen og sover i sin om natten fram til sånn i 6-7 tiden. Da tar jeg ham over i vår seng for å få noen timer ekstra søvn. Tenker ikke ¨på det som å dulle eller skjemme bort ungen, mest kos synes jeg. Å skjemme bort barn er sånn tankegang fra min foreldregenerasjon synes jeg, man kan jo såvidt bysse ungen sin før en av den generasjonen skal si at de er bortskjemt. Ingenting er koseligere enn å våkne opp til verdens blideste lille gutt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå