Gå til innhold

Hva er værst: (om å snakke stygt til barn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

- banne til en liten baby som ikke skjønner hva du sier

-banne til en unge (feks 2-3-4 år) som "skjønner" hva du mener og kan lære seg det du sier?

Ble bare litt nysgjerrig på hva dere synst er værst av dette med tanke på de trådene som har vert her den siste tiden=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm.. har ikke lest noen andre tråder jeg, men hvis man bare sier bannordet uten å si det på en sint måte, er det verst å si det til en unge på noen år.. synes jeg.. de vet jo at det er et sint-ord og kan gå rundt å si det selv etterpå.. tror jeg;)

Skrevet

Må si jeg synes det er værst til en som skjønner det jeg, men... Ser ut som jeg da er av fåtallet her. Må si at jeg har sagt en og annen glose til skrikende babyer... *rødme* Prøvd å gjøre det med en "god" stemme da. Men det er bedre å få det ut mener nå jeg.

Prøver å holde igjen når jeg er sint på 2åringen, men ikke alltid så lett. For en trass!!!

Skrevet

Det er det samme jeg mener også. Selvfølgelig har tonefallet myyye å si både når man snakker til en baby og til barn. Men at folk henger seg opp i om man feks sier til babyen sin på 6 måneder at han er en drittunge, så mener jeg det er tonefallet som avgjør om det var "stygt" gjort eller ikke.

Eller?

Skrevet

HELT enig! man kan si med den søteste stemmen at "du er sånn en liten jævel" og de tror du sier noe fint.. mens du kan hyle og rope "mamma elsker deg vennen" med sint stemme, da blir de jo redd.. satt på spissen :P hehe.

Skrevet

Er vel helt klart verst til en som sjønner hva man sier? Har tydligvis gått glipp av denne diskusjonen jeg, men kan ikke sjønne hva de argumenterer med om det skal være værre til en baby.

Tonefallet og lydvolumet har alt å si til en baby, ordene som kommer ut spiller jo igrunnen ingen rolle enten det er banneord eller koseord.

En baby blir kanskje mer skremt enn en på 4 år om mamma hever stemmen sin litt, og lager sinte stemme. Men ordene spiller nok ingen rolle.

Skrevet

Bra å høre at det ikke bare er jeg som tenker slik=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...