paulinen Skrevet 3. august 2007 #1 Skrevet 3. august 2007 Hei dere vise kvinner. Jeg vil gjerne lage maten til snuppa selv, men det er litt pes å alltid bruke mm, så derfor lurer jeg på, kan jeg lage med mme for så å fryse det? på pakken står det at det bare kan varmes engang, men dersom jeg bruker den i middag for å lage flere glass, da blir det jo varmet mer enn en gang. Til nå har jeg pumpet og laget middager og fryst i porsjoner, men det gjør at jeg ikke får laget så ofte som jeg vill.
Myrnia 4barnsmamma Skrevet 3. august 2007 #2 Skrevet 3. august 2007 Jeg brukte ikke melk i barnematen jeg lagde. Laget grønnsakspureer med olje og vann og havregrøt laget på vann. Snuppa fikk morsmelk ved siden av!
paulinen Skrevet 4. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 4. august 2007 havregrøt? nestle sin? trodde man måtte bruke melk i disse grøtene jeg. Men nå er det jo mest middag jeg tenker på, greit å kunne lage noen "store" porsjoner for så å fryse de ned. Da begynner jeg med vann. takk for tips.
Labbetøs Skrevet 4. august 2007 #4 Skrevet 4. august 2007 Dersom du lager med potet så må du bruke mm i for at det skal være mulig å fryse det. Mme funker ikke. Da blir konsistensen som en svamp, og kan ikke spises. Men alt annet kan du bare brukelitt olje og kokevann i. Trenger ikke melk. Jeg lager store middagsblandinger og fryser i mindre posjonsbeger. Grønnsaker og kjøtt blander jeg sammen, og fryser det med bare litt olje og kokevann. Potet blander jeg med mm og fryser for seg i egne beger. Dermed går det med mindre mm. Det skal jo litt mengder til for at det lar seg fryse.
Regnbuens barn™ . Skrevet 4. august 2007 #5 Skrevet 4. august 2007 Du trenger ikke tilsette verken oljer, eller mm/mme før du fryser maten, når du bruker vanlig potet så blir den svampete som ellie skriver ,men den blir helt fin igjen når den er varmet opp, og dessuten så kan det være fint å tilpasse konsistensen ved spising og ikke ved frysing. Anbefaler søtpotet fremfor vanlig potet, har en mye bedre konsistens og er sunnere og har en bedre smak for de små! www.barnemat.com anbefales, har to bøker fra margit vea som er veldig bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå