Gå til innhold

Soving på dagen?? Trenger råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker som dattera mi på 21 måneder ikke har behov for å sove på dagen lenger. Hun er ikke trøtt og det tar lang tid å sovne. Enda værre er det på kvelden. I dag sovnet hun ikke før kl 22.......

Vi har alltid hatt rutine. Sove: 1930-0800 og 13-1430. Nå funker det ikke lenger. Hjeeelp!! Trenger å få dette til å funke siden jeg har en baby på 2 måneder også.

Skal jeg prøve å kutte ut søvnen på dagen, eller bare ha en kortere hvil på f.eks 45 minutter??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det virkelig ingen som har hatt denne problemstillingen? :o)

Skrevet

Vi sliter litt med noe lignende her... I går sov gullet i 12-13-tida, og ba om å få legge seg før kl 1900!!! Idag ble det soving m y e senere, og da sovnet hun ikke før rundt kl 21...

Må prøve å få til søvn senest kl 13, tror jeg, men det er ikke alltid like lett å få til, vil ikke sove, men må, dersom ettermiddagene skal bli levelige. Hvilen her bør i alle fall være minst en time, men neimen om det er like lett å få henne til å sovne, nei... Enklest i bilen, men kan jo ikke alltid kjøre henne i søvn...

Hmmmm... Det var ikke mye råd og hjelp herrfra, men du vet ialle fall at vi er flere i "samme båt".

Skrevet

Det er kanskje litt lenge å la henne sove i 1,5t på dagtid.

Prøv med 45-60min,så ser du om hun da sovner lettere på kvelden,hvis ikke så reduserer du enda mer.

Lykke til! :-)

Skrevet

Tusen takk for svar.

Konklusjon er at jeg skal prøve å få henne til å sove litt tidligere på dagen og 45-60 minutter. Tusen takk!!

Når man blir sliten er det vanskelig å finne løsninger! Da starter jeg imorgen :o) Takk igjen!!

Skrevet

Når vårt største var 18-19 mnd var ikke han så interessert i å sove på dagen mer. Så da kuttet vi rett og slett. Ble han ekstra trøtt, la han seg bare til på gulvet sel (under bordet for det meste) og sov en times tid. det begynte å gå utover leggetiden på kvelden, derfor slutta vi å "tvinge" han til dagsoving...

Ville bare prøvd meg frem hvis jeg var deg. Prøv med en kort lur, 30 min og se... kan jo hende hun ikke trenger sove mer på dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...