Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden du nå er her...

Det er ikke det at jeg ikke vil svare deg, men maskinen jeg bruker nå, er en avlegs dinosaur. Den bruker fire - fem evigheter på å åpne hver enkelt side. Å komme meg inn på startsiden tar ca tjue evigheter og du kan jo tenke deg hvor lang tid det tar å få sendt en mail... Innen jeg har nådd frem til mailboksen min, har håret begynt å gråne og nervene står på høykant. Så for å ivareta det som er igjen av ungdom i mitt akk så hardt prøvede legeme, så venter jeg med svaring til jeg sitter her med en flunkende ny laptop. Det skal, vil og må skje i løpet av neste uke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...og nå rusler jeg i køyen... Nattinatt. :-DD

Skrevet

Det er så greit atte! Bare vær glad for at du fortsatt kan spøke med grånende hår, du.

Sjøl har jeg ny oppåfang (mitt ny-ord i norsk, altså en laptop) fra i dag, men har ikke orka å teste den ennå, siden han som eller okkuperer den ordentlige maskina her nå er dypt nede i en eller annen alkoholisk gledeståke ett eller annet sted.

Skrevet

Muligheten for at jeg kan spøke med grånende hår vil nok være til stede leeeenge. De blir ikke fremtredende før 70 års alderen, skal jeg stole på kvinnene i min mors familie, som altså innehar de genene som er mest fremtredende hos meg..

Ny oppåfang du altså... Unødvendig å si at jeg i skrivende stund er dypt misunnelig.

Bare for å se om jeg forstod rett... Han som okkuperer den ordentlige maskinen er (var) dypt nede i alkoholisk gledeståke ett eller annet sted. Må han være der som moralsk støtte ved utprøving av ny oppåfang? Evt teknisk ekspert, sånn just in case? Eller er jeg helt på tur nå?

Skrevet

Heldige gener du..

Nei, på den tekniske sida er han ikke mye verd, men han pleier å okkupere DENNE maskinen, som ikke er oppåfang, og som er full av hans dype tanker og vektige argumenter - dvs han jobber mye hjemme på husets til nå eneste maskin, men akkurat nå er han ikke her.

Forøvrig er jeg nå så lei av sjuke unger at jeg snart går på veggene. Hele denne uka har vært full av hvitvask og paracet, og da vi prøvde oss på en liten tur ut i går førte det bare til tilbakefall til ny feberrunde i dag. Siden det er det største barnet inngår også store mengder terapi og trøst, han ser ferien sin bare forsvinne og er skikkelig lei seg. Et kjapt overslag tilsier at halvparten av tida siden pinse har en eller annen unge hatt ett eller annet.

Skrevet

Ikke så veldig heldige gener.. Firkantede føtter med høy vrist, høy panne, stutte fingre og ikke no bakhode er noen av de mer fremtredende gjengangerene i familien som jeg fint kunne vært foruten. Grå hår har jeg alltid likt, så jeg bytter gjerne.

Og ahaaaa ang maskiner. Det var den logiske biten jeg ikke fikk helt med meg.

Vi har hatt en lignende situasjon her i heimen også. Men jeg har vel egentlig sett den ordentlige maskinen som tapt siden januar. Siden da har jeg brukt opp en og en halv oppåfanget, av heller dårlig kvalitet.

Om du er kvartparten så lei av sjuke unger som jeg er av regn i alle varianter, ja da syns jeg oppriktig synd på deg. Kansje aller mest synd på sjuklingen. Kan fint se for meg hvor frustrerende det må være å se hverdagen komme nærmere og nærmere, mens en ikke får benyttet ferien til det fulle.

Sjøl er jeg knuseglad for hverdag. I går hadde pjokken første ordentlige dag i barnehagen, og jeg fikk en smakebit av hva som ligger foran meg. Jeg har vansker med å beskrive hvor usannsynlig deilig det er å drikke to latte, lese en hel avis, samt bilag, trene og på toppen av det hele være sosial, i løpet av fem sammenhengende timer.

Skrevet

Flatt bakhode og høy panne er adelsmerker ;-)!

Juhuuu, tid aleine, er det ikke strålende? Tenk at man en gang tok det for gitt! Kos deg masse! Hvordan tok ungen det?

Jeg har også trent, siden stranda utgikk på den tida det tok meg å kjøre dit. Hadde heldigvis treningstøy i bilen og fikk løpt en runde i stedet, samt shoppa litt til en med slunkent skap. Den som sier man ikke kan kjøpe seg glad har vært i feil butikk. Dessuten er det enda kulere å kjøpe andre glad. Jeg har vært på salg på JC og Carlings og kjøpt svarte t-skjorter med digert anarkimerke og truser med dødningskaller og en del sånt snacks, og den syke ble mye gladere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...