Gå til innhold

Hva med å prøve akupunktur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle dele min erfaring med akupunktur med dere slitere. Jeg har prøvd det 2 ganger, med lykkelig resultat begge gangene. Om det bare er tilfeldigheter eller om det faktisk funker vil jeg aldri få svar på, men gravid ble jeg, og det omtrent med det samme.

Mitt 1. svangerskap ble jeg gravid i 4 pp, dette av meg selv. Med nr 2 oppsøkte jeg akupunktør i 8.pp (da var jeg ganske desperat...) og fikk klaff samme pp. Nå med nr 3 prøvde jeg akupunktur ved 2. pp og ble gravid måneden etter.

Selv er jeg ikke spesiellt opptatt av alternativ medisin. Men tenkte at det var verd et forsøk. Hadde hørt om noen som mente det hadde fungert for dem.

Jeg gikk hos en dame som er utdannet jordmor og har spesialisert seg på graviditet.

Her jeg sitter med spire i magen vil jeg bare tipse dere om at det kan være verd et forsøk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har bestilt meg time med akupunktør den 20.aug...venter vel ikm rundt den 22.aug men tror ikke jeg blir gravid denne mnd heller...men problemet mitt er mer at jeg blir gravid men mister..så håper hun kan hjelpe med det også:)

vi får nå bare vente og se:)

Skrevet

Dama jeg brukte snakka noe om det. "Festenåler" kalte hun det. Sikkert bare et begrep, men det er visst mye de kan stimulere. Håper du får bra resultat av stikkingen du og. Lykke til!

Skrevet

Jeg har kjempelyst til å prøve akupunktur og har ringt til alle godkjente akupunktører i byen der jeg bor, men kommer ikke gjennom til noen. Sommerferie og møkk og dritt, jeg blir irritert. Men men sånn er livet. Og jeg blir enda mer sikker på at det hjelper med din solskinnshistorie ;) Jeg får køle på med grapefruktjuice og is i mellomtiden...

Skrevet

hei phantom

Er du tilfeldigvis fra Osloområdet???? I tilfelle er jeg svært interessert i å høre hvilken akupunktør du går til!!! Når i syklusen har du gått og fått akupunktur??

Takker for svar, og lykke til med spiren din!!!!

Skrevet

Hei igjen.

Jeg gikk hos balderklinikken i Oslo sentrum. Dama heter Kari Normann. Hun er utannet jordmor. Jeg gikk til henne kun rett før eggløsning. Hun anbefalte meg å gå hver uke en hel syklus, slik at hun kunne følge opp de ulike fasene, men jeg kom aldri skikkelig i gang i og med at jeg ble gravid med det samme. Siden det fungerte første gang tenkte jeg å prøve samme metode andre gang. Og jammen funka det ikke denne gangen også... :-)

Det står litt om de som jobber ved klinikken på hjemmesiden. Tror det er balderklinikken.no

Lykke til med prøving og evt "stikking"

Skrevet

Så intressant... :)

Hva kostet det? Jeg er fra Ålesund da, spørs om jeg finner noen her...?

Skrevet

hei:-)

om du kan si noe om hvor de setter nålene? er det i mageregionen? og skal det stimulere eggløsning? er litt nysgjerrig;-) går selv til akupunktur for ryggproblemer, og har stor tro på det som "legemiddel":-)

Skrevet

Hei Phantom!!!!!!

Tusen takk for svar!!!! Jeg har nemlig erfaring fra Balder selv, men bare fra gynekolog!!!! Kult, gjett hva jeg skal prøve neste pp da...... har el i disse dager så da er det vel litt for sent, eller hva tror du!!!

tusen takk for tips iallefall!!!!

klemmis!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...