mamma til ei snart to Skrevet 3. august 2007 #1 Skrevet 3. august 2007 Vet noen om planlagt keisersnitt skjer 14 dager før termin dato, synes jeg har hørt og blitt fortalt d.
prøvekluten+3små Skrevet 3. august 2007 #2 Skrevet 3. august 2007 ja det gjør det..men jeg utvider litt her jeg...for jeg lurer på hvorfor? hvorfor kan de ikke ta det etter rier er starta og man veit det er i gang? noen som vet? hender jo de må ta ks under en fødsel og,og da er det jo med rier og full pakke? *undrende*
Anonym bruker Skrevet 3. august 2007 #3 Skrevet 3. august 2007 Praksis varierer fra sykehus til sykehus, men vanligst i dag er mellom 10 dager og 1 uke før termin. Da er det ingen økt kompikasjonsfare for babyen sammenliknet med vaginal fødsel.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2007 #4 Skrevet 3. august 2007 Fordi komplikasjonsrisiko øker sterkt med økende mormunn åpning. Et planlagt keisersnitt er et helt annet inngrep enn et hastesnitt. Derfor tas planlagte keisersnitt en uke før for å være sikker på at fødsel ikke setter i gang. Tidligere enn 10 dager før kan barnet (ca 8 prosent) oppleve pustevansker de første dagene fordi alt fostervannet ikke er ute av lungene. (Til sammenlikning skjer dette med 4 prosent av de vaginalt fødte, og 4 prosent av de som er født med planlagt snitt rundt uke 39)
aanonym Skrevet 4. august 2007 #5 Skrevet 4. august 2007 Jeg har fått beskjed om at mitt ks skal tas ca 14 dager før termin.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2007 #6 Skrevet 4. august 2007 Jeg skal ha planlagt ks. Ble i utgangspunktet sagt 4.aug, men pga hersens ferieavvikling og ks hver man og tors og alt var fullt, så blir det ikke ks før 13.aug, - bare 5 dager før UL-termin....
¤¤¤2xE¤¤¤ Skrevet 4. august 2007 #7 Skrevet 4. august 2007 Æ skal ha ks på UNN, og blir mest sannsynlig tatt 10 dager før!
aanonym Skrevet 4. august 2007 #8 Skrevet 4. august 2007 Hei, jeg skal også ta ks på UNN. Har du fått beskjed om 10 dager? Jeg fikk ført høre "1-2 uker", mens i det siste skrivet jeg fikk står det "ca 14 dager". Vet du når du får konkret dato? Synes "alle andre" får vite dato så tidlig...
¤¤¤2xE¤¤¤ Skrevet 4. august 2007 #9 Skrevet 4. august 2007 Har enda ikkje fått nokka brev....var inne den 27.juli. Snakka med overlege, en danske. Men han skreiv i papiran mine den 18.oktober(har termin 28.okt), og sa at det var datoen vi tok sikte på. Så virke som det skal bli den datoen, om ikkje de kommer nokka i veien, tenke æ. Men æ trur egentli ikkje på nokka, før æ har det svart på hvitt, hehe! Men hvorfra fikk du det siste skrivet? Bare så æ vet kosn avdeling æ kan ringe til, om æ ikkje høre nokka på ei stund.... Avtalte samtidig en kontroll den 15.oktober...skjønne ikkje heelt ka æ skal på den timen, men....
Gjest Skrevet 4. august 2007 #11 Skrevet 4. august 2007 Jeg skal på Riksen og får planlagt ks en uke før terminen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå