Gå til innhold

fullamme dokker? sov nån gjennom hele natta?


prins 07 og prinsesse 09

Anbefalte innlegg

æ full amme og min lille vænn våkne nu jevnli utover å vil ha pupp. sovne jo med en gang igjen, men hadde jo vært greit å sove ei hel natt da. skal tru om æ skal prøve me litt risgrøt i tillegg til pupp på kvelden å se om han sove hele natta da...

 

nån meninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jo prøve med litt grøt snart hvis du føler for det,men vent til han er minst 4 mnd da.

Bare 50% av barna sover lengre med grøt...bare så du vet det.

 

Jeg fullammer min enda (4 mnd i morgen),og han våkner 3 ganger om natta for mat,før ammet jeg han bare 2 ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fullammer.

Det var en periode der hgun sov hele natta uten å våkne til pupp, men den siste uka har hun begynt å våkne igjen for pupp.

Begynte med grøt sånn smått i forrige uke, nå er hun 4 mnd i dag og har fått grøt hver formiddag og kveld. Hun får maisgrøt på formiddan og risgrøt på kvelden.

De sir jo at de ikke trenger å begynne med grøt hvhis man fullammer før de er 6 mnd, men jeg må venne henne til det siden jeg begynner på skolen i september.

Kan ikke si at hun blir overlykkelig for denne grøten hver gang jeg kommer med den, men jeg lager såp mange grimaser og synger så mange sanger at jeg får det ned i magan hennes!

Men kan ikke si at hun har sluttet å våkne om natta for pupp....snufs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg fullammer (vel ikke akkurat for øyeblikket da hun er på flaske fordi jeg prøver å bli kvitt trøske, begge er smittet), og hun sover gjennom natta nå, er helt rart! Har plutselig litt kveld liksom, blir jo nesten rastløs! Legger henne rundt 22 og da sover hun til 06-07,og så får hun mat igjen og sover til en gang mellom 09-11. Utrolig deilig!

 

Kan du ikke prøve med litt grøt da, og se om det er noe forskjell. Er jo ikke alle det funker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fullammer oxo, og vi er oppe 1 gang pr natt nå...synes det går greit, for, som du sier, så sovner han igjen med en gang etter maten:)

Eldstemannen min hadde 2-3 nattemåltider frem til han var 8 mnd, og han sov ikke rundt før han var nærmere 9 mnd! Det var IKKE noe moro! Han fikk jo grøt og alt i tillegg, men det gjorde ikke noe for søvnmønsteret....

Jeg ville nok venta til gutten din var passert 4 mnd før du begynner med grøt...+kanskje snakk med helsestasjonen. Dersom gutten din legger på seg som han skal, og er generelt fornøyd, blir du sikkert ikke anbefalt å begynne.

Men uansett - lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fullammes det ja.

En gang før leggetid ved 22tiden, en gang mellom 03-04 + en gang rundt 06.

 

Håper det ikke drøyer så lene før han sover gjennom hele natten.

Marius var 12uker igår:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fullammer:)

Min lille sover godt store deler av natta, og spiser bare enkelte dager på natta nå for tida:) Det er jo luksus! Han blir 4 mnd 08.08.

Håper jeg kan fullamme ihvertfall en mnd til- det er så lettvindt! Skal dessuten til syden snart, og håper vi bare trenger å ha med puppen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullammer her også :o) Jenta vår var fødd 3 april og legg seg i 11 tida ca og søv til 7 ca før det er litt pupp og so kan ho sove til 9- 10. Veldig flink å sove om natta :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fullammer ikke! Jeg gir erstatning som tillegg da jenta mi har blitt forvirret og ofte nekter pupp. Hun sover fra elleve om kvelden og til ca klokka sju om morningen, da får hun pupp og sovner igjen. Virker som om de sover bedre på erstatning fordi den er fetere. Har også hørt at grøt på kvelden etter fire måneder gjør at de sover lenger fordi de blir mettere. Syns du skal prøve grøt eller eventuelt en liten flaske erstatning, veldig viktig at du får søvn!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar. har ikke prøvd me nå grøt enda.. han har vært veldi flink i d siste. sovne sånn mellom 21 og 22...sover til 02/04 så til 06/08...helt ok da syns æ...

 

skal se d an nu fremover

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...