Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 2 har kommet i trassalderen. Jeg holder det virkelig ikke ut. I 2 hele timer i dag har jeg sloss med han for å få han til å slutte å grine, eller for å få han til å gå med på det som må gjøres. Han vil ikke skifte bleie, ikke ta på ny bleie, ikke ta av eller på klær, ikke ta på pysjen, ikke pusse tenner, ikke hjelpe, og når jeg aksepterer det han sier, om at han ikke vil, så er det galt også! Jeg har ikke tålmodighet om dagen, og jeg blir sint tilbake når han ikke gir seg innen en viss tid.. Det er bare uutholdelig. Vet ikke hva man bør gjøre, og heller ikke hva vi gjør feil/riktig!

Han er vanligvis en sååå snill og grei gutt, og ikke noe problemer med å få han med på ting, men den siste uka har han virkelig slått seg vrang!

Noen med erfaring?? Dette er slitsomt, spesielt nå når jeg er ekstra trøtt og full av hormoner fra før av..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var så gjenkjennelig at jeg måtte bare skrive noen ord. Nå er ikke jenta mi blitt 2 år ennå, men "vilje" stadiet er så tydelig fremtredende. Jeg kaller det vilje- for jeg tror ikke små barn trasser oss med viten vilje. Det er nok bare det at de er blitt så oppmerksom på at de selv faktisk kan bestemme noe- eller vil det :-)

Jeg er og gravid igjen og merker at min tålmodighet er nok ikke så romslig som før. Men når hun nå får sine "anfall" med gråt og ikke vil noe men allikavel alt- så ber jeg henne sette seg i trappen til hun er rolig og ikke gråter så mye. Merkelig nok har det hjulpet henne til å finne litt ro selv. Jeg er like ved henne- men lar henne få litt fred også.

Bare et lite tips om hva som fungerte hos oss etter timeslangt gråteanfall den første gangen. Nå er det over på 5 min.

Lykke til.

Skrevet

har også merket at vår sønn er i trassalderen,det har han vert en stund men merker det nok bedre nå som jeg ikke har like god tolmodighet som før:) hehe... vi pleier også å sette han i trappen,så sier vi at han får komme inn i stuen eller der vi er når han har sluttet å skrike eller skal høre eter/ lye oss...

det hjelper:) han er mye blidere også etterpå:)

Skrevet

Tusen takk, mirakel2! Dette høres ut som en god plan! igjen kommer det inn det der med å være konsekvent! Skal jammen prøve det ut allerede i morgen..

=)

Skrevet

tusen takk til deg også trine86.. dette ser ut til å være veien å gå =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...