Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er vanlig : Har fått en førskoleærere stilling der det er en pedagogisk leder også, på samme barnegruppe.

Ped.lder har 4 timer ubunden tid, har førskoleærer også like mange ubundne timer?? Der jeg jobbet før hadde begge 4 timer, men på den nye arbeidsplassen "skule vi diskutere det." Regnet med at det kom til å bli tatt opp, for på denne arb.plassen er det knapt nok akseptert at ped leder har desse 4 timer... "Misunnelse" fra assistenter mm...

Har ikke sagt noe om det enna, første dag i den stillingen, men har jobbet der før.... I forrige jobb hadde assistenter også 15 min pr.dag i ubunden tid...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De jeg har hørt om får ikke førskolelærer ubundet tid.......men det har helst vært private. Hør om du ikke kan forhandle deg frem til ett par iallefall?

Skrevet

Mener å ha hørt andre steder at førskolelæreren i slike sammenhenger har 2 timer ubunden arbeidstid, men tror ikke det er noen fast regel på det.

På den annen side så er det jo ped. leder som vil ha mest papirarbeid da h*n har mest ansvar i forhold til f.eks. møter, oppfølging osv.

Skrevet

jeg jobber som førskolelærer og her har både ped.leder og jeg 4 timer hver ubudentid i uka.

Vi delegere oppgaver og har litt tid på kveldstid der vi sitter sammen og planlegger.

her har alle ubudentid, om man er ped.leder eller førskolelærer.

Skrevet

Hehe,,ja bhg`n er privat, med kommunal støtte = egentelig det samme som kommunal.. Det forrige jobben var i samme kommune, så en skulle tro at de da la seg "på samme list!"

Vi har ikke diskutert ansvarsfordeling mm ennå, så jeg har ikke sagt så mye om dette ennå... 15 barn der 11 er 2 år dette året...

Skrevet

I tariffavtalen for pedagogiske leder står det at man skal ha 4 timer ubunnet tid i uka. I tariffen for førskolelærere, står det ingenting om dette, så det er opp til arbeidsgiver. Selv om barnehagen får kommunal støtte, hjelper det lite hvis den er privat eid, da er ikke kommunen arbeidsgiveren din.

Skrevet

Neida, er klar over at det ikke er kommunen som er arb giveren min. Men ALLE barnehager i kommunen har et felles samarbeid om kursing mm. Den "lille forskjellen" er nok at i denne bhg`n betaler foreldrene en "symbolsk" liten "medlemssum." Skulle tro at de kanskje la seg på omtrent samme linje.. Så det er derfor jeg lurer på hva som er "vanlig", har som sagt ikke avklart slike ting ennå, og lurer på hva jeg "kan kreve!"...

Skrevet

Det som er, er at arbeidsmengden som skal tas i den ubunnede tiden, er den samme, enten det er en eller to pedagoger. Skjønner jo også assistentene som synes det er kipt med to stykker med 4 timer ubunnet tid og som da blir gående mye alene fordi det de to andre på hennes avdeling går ped.leder-vakter.... Det jeg vil anbefalle deg, er å ta dette opp når dere skal avtale ansvarsfordeling. Hvis det er slik at du blir sittende med ansvar for noe som normalt ligger hos ped. lederen, så vil det jo være naturlig at du får noe av hennes tid.

Hva som er "vanlig", varierer fra barnehagen til barnehage, men du kan desverre ikke "kreve" noe som helst i forhold til dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...