Gå til innhold

Hjelp meg,gullet mitt er livredd pappaen sin.

Anbefalte innlegg

Gjest vinterbrud
Skrevet

Stakkars jenta mi på nesten 4 år,hun får vondt i magen bare vi nevner faren hennes.Og jeg rives istykker ved tanken på å måtte sende henne til han.Har virkelig ikke unger noen rettigheter og krav på beskyttelse mot voldelige menn?

Ei stund virket samværet å gå bra,men i det siste har det skåret seg helt.Hun har hylt helt hysterisk når han kom for å hente henne.Hun har vært hos meg istedet for hos han et par tirsdager nå.

Hun sier at pappa slår meg,og jeg tror henne.

Jeg har meldt han til barnevernet,og de var på min side.Men jeg blir så oppgitt over å måtte sende henne til han når jeg ikke er trygg på at hun har det godt der.

Heldigvis overnatter hun ikke der,han gidder ikke ha henne da.Men mishandling skjer jo ikke bare om natta.

jeg får kontakte familievernkontoret,og se om de kan hjelpe en livredd mamma.Jeg har foreldreansvaret alene,heldigvis.

Jeg har hele tiden ønsket at hun skal ha et godt forhold til faren sin,men nå er alt bare svart.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke barnevernet gjort noe mer med det enn det? Barna skal jo komme først, og spesielt når det går på helt grunnleggende behov som dette.

Gjest vinterbrud
Skrevet

Nei,han har visst samværsrett som før.Jeg tror snart at fedres rett til samvær med barnet,kommer før barnets behov for trygghet.

Eneste jeg har hørt,er at det ikke er nok til å gå til anmeldelse til politiet.

Å tenke på at han ikke er snill med henne,gjør meg gal.Og jeg har fått beskjed om å diskre følge med trusene hennes,er det rart jeg rives i stykker innvendig,og sover dårlig?

Skrevet

å herlighet det der hadde ikke jeg takla særlig bra. Skal vi vente til det er for sent før vi kan gjøre noe med situasjonen til barna våre?! Nei fyttikatta at det blir avvist så blankt. Skjønner helt utmerket du plages med dette.

Skrevet

Å herregud... Stakkars jente og stakkars mammaen hennes.

VIL han sjøl ha samvær da?

kan du skaffe deg en advokat som kan hjelpe deg?

Blir helt fortvilet på deres vegne.

Jeg kan med sikkerhet si at jeg aldri hadde greid å sende ungen avgårde under sånne omstendigheter.

Skrevet

Gå til legen din og be han sende en rekvisisjon til BUP så de kan gjøre en utredelse på barnet. Det gjør det mye enklere for deg i etter tid om det blir rettsak, for politi, barneværn eller andre du har eller drar inn i dette.

Barnet får også hejlp til å komme over dette. Om hun har blitt slått må hun får hjelp til å takle dette og komme vidre i livet sitt. Ikke la det bli noe som kommer til å gnage og gnage henne før det plutselig engang sier pang. Om det ikke er det værste hun har gjenomgått, får du hjelp og rådgivning til hvordan du skal takle henne. Det er heller ikke lett å vite hvordan en skal takle det hun sier på riktig måte. Noen ganger så kan måten vi spør på provosere barna og de sier det vi tror de har opplevd, men kanskje det ikke er sant.

Har vært oppi en liknende sak, men ikke med en far som slo. Men som var psykisk

Skrevet

og da kom pus og ordnet her ja......

men en som var psykisk ustabil. Mitt barn har fått den hjelpen det trenger, og utredningen var det som måtte til for at pappan skulle skjønne alvoret i saken. Snakk med barneværn, familievernkontoret og helsestasjon hjalp ikke.

Skrevet

og håper at noen som har litt mer peiling enn meg kan svare deg.

Men jeg trodde faktisk at misstanke om vold var grunn god nok for samværsstopp, og at samværet da ville innstilles til etter en ev utredning og rettsak. For misstanker om vold eller missbruk kvalifiserer jo for midlertidig omsorgsovertakelse, om det hender hos hovedomsorgspersonen.

Ta kontakt med flere advokater, og velg en som tror han kan utrette noe i saken din. Ta kontakt med flere innstanser, og be om å få snakke med noen andre innenfor barnevernet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...