Gå til innhold

Noen som har problemer med åreknuter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 32 år og begynte å få antydninger til åreknuter når jeg var 25. Er ikke gravid enda men har hørt at man kan være ekstra utsatt for dette når man er gravid. Bena er stygge nok og vil ikke ha flere merker på bena. Har hørt at det kan forsvinne etter fødsel igjen men det tror jeg ikke på. Noen som har noen erfaringer å dele.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg har en mor som har vært veldig plaget med åreknuter. Hun anbefalte meg å gå med støttestrømper som forebyggende behandling, både under graviditet og egentlig ellers også! Det finnes støttestrømper som ikke er sånne tykke sykehjemsstrømper, men tynne, som en halvstrømpe (strømpebuksestoff). Ellers er det nok vanlig at tendenser til åreknuter kan gå bort etter fødsel, men jeg tviler på at en åreknute som er kommet går fullstendig bort. Det er jo et faktum at man har mye mer blod i kroppen under graviditeten, så det kan jo være årsaken til at symptomene vil avta etter fødsel..

Vet ikke om dette var til hjelp, men håper du slipper å få noe særlig åreknuter =)

Skrevet

Jeg har fått åreknuter nå i mitt andre svangerskap. Hadde ikke noen fra før. Har ikke vært så flink som jeg burde når det gjelder støttestrømper. Får heller se etter fødselen om jeg er kvalifisert til operasjon. Har ikke så mange erfaringer å dele, men det var min lille historie.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Jeg hadde en del blodårer på beina før jeg blei gravid, sånne som ligger helt i huden og ligner ett edderkoppnett. Mange store og stygge.

Er nå i uke 39, har gått opp 20 kilo og har ikke fått flere. Men jeg er heldig ingen vonde åreknuter bare blodårer. Jeg har ikke hatt behov for strømper så det er nok forskjell på oss ;)

Skrevet

Jeg er 33 og oppdaget til min skrekk en åreknute i femte måned av graviditeten. Støttestrømper har vært uaktuelt, da føttene mine er alt for varme til å orke å ha på seg noe sånt, og sommeren har vært varm her jeg bor. Så kjøpte jeg MBT-sko (http://www.swissmasai.no/). Og siden har jeg verken fått flere åreknuter, eller kjent noe mer til bekkenløsning. Skoene er dyre (1995 kr), men veldig slitesterke, og du bruker 17% mer av musklene i ben, rygg og mage når du går med dem, slik at blodomløpet blir bedre. Dette kan hjelpe mot åreknuter. Dessuten hjelper skoene deg å komme i form igjen etter graviditeten også. :-)

Skrevet

jeg oppdaget åreknuter 1 år etter at mi første var født- legen sa at det var etter graviditeten..

nå som jeg venter nummer 2- er det kommet flere:/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...