Sylteflesk Skrevet 3. august 2007 #1 Skrevet 3. august 2007 Takk for hyggelig treff på onsdag - det var stas endelig å treffe de mye omtalte modne og alle de små nurkene. Oppskrift på barselcookies, med havre som stimulerer melkeproduksjonen, og kli som gjør godt for magen, kommer her. Jeg har oversatt og regnet om fra en amerikansk oppskrift på oatmeal cookies, men tror dette blir sånn ca riktig. (Regner 1 cup som 2,5 dl selv om det egentlig er litt mindre). Havrecookies med rosiner ca 40 stk 250 g smør eller margarin 2,5 dl brunt sukker 1,25 dl sukker 2 store egg 1 ts vaniljesukker 2,5 dl mel 2,5 dl grovt (el. fint) sammalt mel 1 ts natron 1 ts salt (el etter smak, valgfritt) 2,5 dl havregryn (eg store men jeg har brukt lettkokte, det går fint) 0,5 dl hvetekli 1,25 dl rosiner Varm opp ovnen til 175 grader. Rør smør og brunt og hvitt sukker til det blir kremete. Rør inn eggene. Ha i mel, vaniljesukker, natron og salt og rør til en jevn røre. Ha i havregryn og hvetekli, rør til alt er blandet. Rør inn rosiner. Sett deigen med teskjeer på bakeplate og stek i 8-10 minutter til de er gyldenbrune. De flyter en del utover, så beregn god plass på platen. Det går fint å halvere oppskriften. Hilsen venninna til Enestående
coscos Skrevet 3. august 2007 #2 Skrevet 3. august 2007 Hei elze! Tusen takk for oppskrift. Imorgen får jeg gå ut å handle, så da blir det snart baking av kjeksene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå