KS 15.08.07 Skrevet 3. august 2007 #1 Skrevet 3. august 2007 Jeg er enkelte dager svært bekymret for barnet i magen - synes det sparker lite. Jeg har ikke orket å være med på tell trivselen kampanjen fordi jeg følte det som stress. Hva anser dere som mye liv og hva er lite og kan babyen sparke "innover" så sent som i uke 35 ?
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 3. august 2007 #2 Skrevet 3. august 2007 Hei! jeg har en huleboer som varierer en del i sparkemønsteret fra dag til dag. Det er liv der med ikke like aktiv hver dag. Dette kommer ann på hvor morkaken din ligger i forhold til barnet om du kjenner liv like godt. Jeg har fått bedskjed av jordmor at når hun har vært mega aktiv i en/to dager er det naturlig at det er litt roligere der dagen etter. Men det viktigste er at jeg kjenner liv, da hun kan snu på seg og ligge en annen vei enn dagen før (dette fikk jeg bedskjed om i uke 34-36) nå ligger hun med sete feste og jeg kjenner sparkene på samme sted hver dag, hun ligger med hode og armene med morkaken, så jeg kjenner som oftest kun når hode beveger seg. Da morkaken i følge jordmor tar av for bevegelsene til armene. Men er du bekymret ville jeg ringt å snakket med noen på føden, de tar deg inn for en sjekk og så finner du roen. Jeg har vært innom for en sjekk og fikk bedskjed at alt stod bra til. Roet meg veldig etter dette.
ana baroma Skrevet 3. august 2007 #3 Skrevet 3. august 2007 jeg var på UL i uke 34, og ble nesten litt redd av alle de bevegelsene jeg faktisk ikke kjenner. Men jeg kjenner bra med liv hver dag, men ikke alltid like mye. Dersom du kjenner liv flere ganger om dagen er det iallefall ikke noe å bekymre seg for fikk jeg beskjed om. Og som hun over meg sier, etter to dagers rattata blir det gjerne litt roliger den tredje:) Så dersom du ikke kjente noe tegn til liv en dag, så ville jeg ringt føden, men ellers er jeg ikke bekymret. Enkelte dager har det drøyd til langt på dag før jeg har kjent noe til babyen, må jo slappe litt av også, hehe:)
KS 15.08.07 Skrevet 3. august 2007 Forfatter #4 Skrevet 3. august 2007 Jeg kjenner liv hver dag, men jeg synes det varierer og jeg synes ikke sparkene er så harde som jeg mener å huske fra forrige graviditet.. Og jeg har ikke foranliggende morkake eller noe. Men hvis det er sånn som dere sier at et par dager med huskestue kan gi en roligere tredje dag så kan jeg slå meg til ro med det. Det er absolutt dager hvor det er mer fesitivtas der inne. Men jeg stusser også over at sparkene ikke er hardere.. men det er ikke noe som har endret seg i løpet av graviditeten - slik har det vært hele tiden.. Uff..så bekymret man skal bli, men så er det så fantastisk det man bærer på også da!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå