Gjest Skrevet 3. august 2007 #1 Skrevet 3. august 2007 Lurer på når deres babyer begynte å sove hele natten... Blir så sliten av å våkne 2-3 ganger hver natt hele tiden, gleder meg til å få sove en natt. Lillegutt er 3 mnd og 1 uke.
Kakeåndsen Skrevet 3. august 2007 #2 Skrevet 3. august 2007 Vil du virkelig ha svar? Storesøster er snart 21 mnd og sover sjelden hele natta som regel våken en gang eller to. Lillesøster er 11 uker og våken 1-2 ganger hver natt. Hvis du ammer, krss fingrene for at nattammingen fortsetter en liten stund til iallefall, det utsetter som regel det å få tilbake mensen. Alt blir forresten en vane etterhvert, også lite søvn;-)
Anonym bruker Skrevet 3. august 2007 #3 Skrevet 3. august 2007 Heller mensen enn nattamming altså!! Vår var 4 mnd når han sov hele natten......
Anonym bruker Skrevet 3. august 2007 #4 Skrevet 3. august 2007 ..tror ikke du kan forvente å få sove hele natta enda nei. Det er vel alt mellom 3-4 mnd og 3-4 ÅR som er vanlig ;p (her i huset var det 9 1/2 mnd)
Bellanotte Skrevet 3. august 2007 #5 Skrevet 3. august 2007 He he 3 mnd er ingenting det snuppa. Prøv 16 mnd du. Han er fortsatt oppe 3 ganger om natten for å få pupp her. Ja jeg var sliten en periode, men nå er man bare vant til det. Har ikke hatt en hel natt`s søvn enda her i gården.
Mammaja 120107 Skrevet 3. august 2007 #6 Skrevet 3. august 2007 Elstemann på 3,5 vokner fortsatt over halvparten av nettene. Lillegull på 6 måneder vokner hver 2-4 time. Du blir vant til det, prøv å ikke vokne helt så er det lettere å sovne igjen.
PopUp Skrevet 3. august 2007 #7 Skrevet 3. august 2007 Da kan jo jeg si at snuppa vår har sovet hele natten siden hun var 3 uker...
Rut Bram Skrevet 3. august 2007 #8 Skrevet 3. august 2007 Ja det er jo forskjellig. Men jeg har tro på at gode rutiner er med på å hjelpe barnet å sove bedre, selv om ikke alle sover hele natten hver natt fordet. Jeg tror det er viktig å gradvis "avvenne" babyen med servicen om natten. I begynnelsen tar man jo barnet opp ved det minste knyst, og det mener jeg at man skal når de er veldig små. Men etterhvert som barnet blir eldre, er det viktig å lære det at natten er for å sove, og at man da er litt treigere i reaksjonen for å se om ikke hun/han finner roen av seg selv. Vår minste har sovet natten igjennom fra hun var rundt 6 mnd. Jeg må inn noen netter en gang eller to for å gi henne smokken, men hun er egentlig ikke våken, og jeg gjør det mest for å forhindre at hun våkner helt... Hun er straks 10 mnd, og begynte å sove på eget rom for ca en mnd siden. Både vi og hun sover bedre nå, hun blir ikke forstyrret av oss, og vi våkner ikke før det er alvor... Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2007 #9 Skrevet 3. august 2007 Ja det er nok veldig forskjellig.. min baby sov rundt da hun var 6 uker gammel... hun er 3mnd og 2 uker.. er nok alt etter som du venner babyen din til tror jeg.. vi legger henne i hennes seng når vi legger oss, ca kl 23-01 da får hun siste måltid, og sover iallefall til klokka halv 8, i dag var hun halv ni... det jeg sliter litt med er at jeg har for mye melk om natta og må opp og pumpe meg.. våkner av spreng.. ellers så sover hun i stua i lekegrinda på dagtid eller kvelden også.. er ute og går tur iallefall en gang til dagen.. hune er ellers en smilende og fornøyd baby.. Lykke til! P.s jeg har heller ikke fått mensen enda selv om jeg slutta og amme om natta da hun var 6 uker gammel...
mammasgo`jente Skrevet 3. august 2007 #10 Skrevet 3. august 2007 Ikke for å skryte altså, men her har hun sovet hele natten siden fødselen. Har kanskje hatt en 10-12 netter der hun har spist en gang, men ellers så har hun sovet natten gjennom fra dag 1. Føler meg ganske heldig! Hun er 4 mnd nå, og får mm.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2007 #11 Skrevet 3. august 2007 Lillegutt har sovet gjennom hele natten siden han ble født, men IKKE uten måltid. HAn er 6 mnd nå og har to måltider mens han sover (vi legger han halv åtte og står opp åtte). Vi gir flaske så vi bytter på å gi flaska som er i fem seks tiden så gir vi flaske før vi legger oss i ti-ellve tiden. Men kun jeg som står opp med han. Håper lillegutt sover hele natten uten måltif før han blir konfirmert hvertfall;)
¤ my precious ¤ Skrevet 3. august 2007 #12 Skrevet 3. august 2007 Gullgutten min begynte å sove hele natten igjennom, på dagen han var 3 måneder gammel :-)
Anonym bruker Skrevet 3. august 2007 #13 Skrevet 3. august 2007 Hvorfor få mat mens han sover? Vet at mange dier og spiser godt mens de sover, men om han ikke våkner og gråter etter det, hvorfor gi han da??
Anonym bruker Skrevet 3. august 2007 #14 Skrevet 3. august 2007 Jenta mi sov hele natten gjennom fra hun var 2mnd gammel:=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå