Fire småtroll Skrevet 3. august 2007 #3 Skrevet 3. august 2007 De har en egen blodprøve de tar for å sjekke kyssesyken, den synes ikke på crp. Men jeg hadde likevel høy crp flere ganger fordi jeg fikk både stille lungebetennelse og bronkitt da jeg hadde kyssesyke. Etter flere måneder hvor den ene sykdommen tok den andre og jeg var så sliten at jeg trodde jeg hadde fått blodkreft eller noe tok de en masse blodprøver og den slo ut på kyssesyken. Du må altså be de sjekke det spesielt.
¤ my precious ¤ Skrevet 3. august 2007 #4 Skrevet 3. august 2007 Jeg hadde veldig høy crp da jeg hadde kyssesyken. Men jeg tror heller ikke at det egentlig har noen sammenheng, for de måtte ta blodprøver for å finne ut om det var kyssesyken eller noe annet...
Hannahs-mor06 Skrevet 3. august 2007 #5 Skrevet 3. august 2007 Crp er vansligvis moderat forhøyet. Men som nevnt over her så må man påvise spesifikke antistoffer ved mikrobiologisk diagnositkk.., og fordi det tar litt tid før antistoffproduksjonen kommer igang, kan ikke en sikker mikrobiologisk diagnose stilles før etter et par uker.
auro Skrevet 3. august 2007 #6 Skrevet 3. august 2007 Crp stiger ved bakterielle infeksjoner, kyssesyken er forårsaket av et virus og crp stiger defor ikke noe særlig. Får ofte forhøya leververdier ved kyssesyke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå