Mamma til go'jentene Skrevet 3. august 2007 #1 Skrevet 3. august 2007 Hei, er det noen smarte damer som kan svare meg....? Vi var på ultralyd i dag, der fikk vi vite at jeg bare var 9+6 på vei... men jeg hadde jo siste mens 16.mai.. hun syns det var litt rart... jeg tror ikke vi kan ha laget babyen når den da ble laget, var sikker på det skjedde 28.mai jeg... huff, rotete for dere... men jeg ble litt redd, kan babyen ha vokst alt for lite, tyder det på noe farlig? den var ikke stor, det så jeg selv da den ble målt... trodde jeg var i uke tolv, så ultralyd ble ganske bortkastet når jeg ikke var kommet lenger... jaja, er ikke noe å gjøre med det, men trodde vi hadde nådd de magiske ukene, ville fortelle det til folk nå! uff, jeg ble skikkelig skuffet. takk for at dere leser!
venter_trollunge_nr2;) Skrevet 3. august 2007 #2 Skrevet 3. august 2007 Stemmer ikke det at du er i uke 10 da hvis du tror det skjedde 28 mai. Er jo ikke mer enn 3 august. Sånn grovt regnet i hue mitt nå er det nok riktig som Ul tilsier. Hvis du hadde siste mens 16 mai er jo ikke det mer enn ca 11 uker siden ca..... Og ofte blir jo menstremin litt anderledes enn UL fordi det er vansklig å beregne syklusen din helt sikkert. Er du 9+6 har du jo i morra gått ti fulle uker og er i din 11 uke!
Ranveig R Skrevet 3. august 2007 #3 Skrevet 3. august 2007 Nei, ul er merkelege greier. Terminen min blei flytta 9 dagar, og dermed skal babyen liksom ha blitt unnfanga eit par dagar før eg fekk positiv test..? Er jo ikkje mulig det. Men men. Alt er i alle fall fint, eg er no i veke 28 og eg forholder meg til ul-termin. Har fått beskjed om at babyen er litt større enn normalt, så kanskje min eigen termin er riktigare? Det einaste eg veit er at ingen spør etter menstermin når ein først har ein ul-termin å forholde seg til, uansett kor mykje som skiller dei to terminane...
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 3. august 2007 #4 Skrevet 3. august 2007 Jeg veit det at egg og spermceller kan ligge i dvale en liten stund før de finner ut at de skal møtes.. hehe:) Det er sikkert det som har skjedd hos deg, det er veldig vanlig at man blir satt litt tilbake på ul. Og i tillegg vokser de veldig i rykk og napp. Alt er helt sikkert i orden med den lille spiren din:) Men skjønner at det er kjipt å bli satt tilbake... Masse lykke til videre i svangerskapet i allefall:) Klem
Mamma til go'jentene Skrevet 3. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 3. august 2007 Tusen takk for svar alle sammen... satser på at det går bra da. den var i hvert fall søt da... sprellet og hjertet banket fint og fort... syns det er rare greier de der UL-tingene, irriterende når man tror man har gått lenger enn man har, bedre om du plutselig får en uke "gratis" liksom..hehe.. noen andre med erfaringer?
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 3. august 2007 #6 Skrevet 3. august 2007 Hei! jeg var til tidlig ul denne gangen, som julepresang til meg og min kjære siden vi mistet gangen før. Hun sa at jeg var 2 eller 3 uker mindre enn det jeg var. var ikke helt klok da jeg kom ut fra den timen. men leste at det var flere her inne som hadde opplevet det samme. Når jeg var på ordinær ul i uke 18 var mens termin 10.08 og ul ble satt til 13.08. Dette da de vokser litt i rykk og napp. Så ta det med ro du og kos deg i svangerskapet.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 3. august 2007 #7 Skrevet 3. august 2007 Nå sier du ingenting om syklusen din, men tar en utgangspunktet i at du hadde EL 28. mai, og blei gravid da så skulle du vært 11 uker og 4 dager på vei nå. MEN...det har seg slik at befrukta egg kan ligge i dvale i opptil 2 uker etter befruktning, altså kan du være så kort som 9 uker og 4 dager på vei uten at det er noe galt. Som hun over meg sier så vokser de i rykk og napp, og det er mellom uke 17 og 20 de er mest like, så en tidlig UL kan ikke brukes for å fastslå termin like godt som den ordinære UL-en. Selv blei jeg satt 3 uker tilbake med snulla på ordinær UL, men jeg har ustablie sykluser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå