Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 3. august 2007 #1 Skrevet 3. august 2007 Ultralyden gikk veldig bra, pluss et par positive overraskelser =0) Fine hender og føtter, fine bevegelser, urinblære, nyrer, hjerte og hjerne. Kunne ikke finne tegn på noe galt. Meeen jm mente absolutt jeg var 1 uke lengre på vei, eller så bar jeg på et stort barn. Og jeg vet at jeg ikke kan være lengre på vei, men hvem sier vel nei takk til 1 uke kortere svangerskap!? Så herved har jeg ny termin 25.desember! Hjelper på når de praktiserer 3 uker etter termin før igangsettelse. Da vet jeg det blir maks 2 uker over den reelle terminen min. Og så trodde jm at det var en liten (stor) jente jeg hadde i magen min. Kunne ikke garantere det da, og mente jeg burde vente til ny ul om 4 uker før jeg startet med å handle rosa. Men ho kunne ikke finne noe som så ut som utovertiss og pung nå i allefall. Så vi venter i spenning til neste ul! Så kanskje det blir du som får rett, Marita! Uansett morro hva det enn blir, men kanskje litt ekstra stas med en jente siden vi har en gutt fra før =0)
Gjest Skrevet 3. august 2007 #2 Skrevet 3. august 2007 Gratulerer ) Det var veldig hyggelig å lese at det gikk bra på UL, for nå synes jeg det har vært en del uheldige par som ikke har vært like heldige. Utrolig trist å høre at en del aldri blir kjent med sine foreldre og søsken, men slik vil det vel alltid være. Uansett...kjempefint at det gikk fint med dere!
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 3. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. august 2007 Takk for det Lompa75! Ja har vært endel uheldige her inne i det siste. Unner ingen å miste barnet sitt, hverken tidlig eller seint i svangerskapet, eller etter fødsel heller... Tragisk at noen opplever det.. Selv skulle jeg hatt termin om ni dager, mista i uke 13, og jeg er veldig glad for at vi fikk klaff igjen så raskt. Tror det hadde vært veldig tøfft å nærme seg termindagen uten noen ny spire.. Meen denne gangen går det bra, så langt i allefall! Heldigvis! =0)
Gjest Skrevet 3. august 2007 #4 Skrevet 3. august 2007 Så koselig da :-) Alltid kjekt når alt er i skjønneste orden. vi har også vært på UL i dag - og vi venter en liten gutt. Gleder meg til å bli mamma igjen nå ja.
marita*mamma*har fått jenta Skrevet 3. august 2007 #5 Skrevet 3. august 2007 så bra at alt stod bra til da.husker du fikk veldig tidlig positiv test så kansje du har ei stor jente inni magen da...hehe er jo kjekt med en av hver.jeg skal på ul på mandag...gleder meg også. fikk du ta 3d ul også?
tudeluuu Skrevet 3. august 2007 #6 Skrevet 3. august 2007 Gratulerer med stor flott jente i magen! Håper jeg har det samme, må vente noen uker med å finne det ut bare! Men en ting.. hvorfor i alle dager venter de 3 uker etter termin med å sette igang?? Det er jo helsefarlig både for mor og barn. Vet at i Danmark er de rystet over at sykehusene lar fødende gå over så mye som 2 uker engang.. jeg ble bare litt sjokkert over at de faktisk venter så lenge som 3 uker her...
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 4. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 4. august 2007 Hei Marita- ja det spørs om det ikke blir en STOR baby denne gangen! Nei de har ikke 3d her. Er bare et lite lokalsykehus, dessverre..... Lykke til på mandag! Blir spennede å høre hvordan det gikk da! Klem
twoboys & a girl Skrevet 4. august 2007 #8 Skrevet 4. august 2007 Deilig å se at alt er bra med den lille. Gratulere så mye:o)
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 4. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 4. august 2007 Tudeluu- Ja har ikke særlig til overs for den 3ukers regelen jeg heller...Spurte/utrykte min bekymring ovenfor jm på kontrollen ang dette, med bakgrunn på nyere forskning bl.a i Europa, hvor flere og flere praktiserer 1 uke over termin før igangsettelse. Det som er i Norge, på de fleste sykehus her til lands, er 3 uker overtid før fødsel. Dvs ungen skal ut ved 3 ukers overtid, så modning settes igang noen dager tidligere. Dette står i de norske retningslinjene, og så er det opp til hvert enkelt sykehus om de følger dette, eller setter igang tidligere. Men den siste (tredje) uka har man i allefall kontroll annenhver dag, med ul og sjekk av morkake og navlestreng, ctg(sparketest) osv.. Men det bekymrer meg likevel da.... Er jo en grunn til at flere og flere sykehus går over til maks to uker overtid, og nå noen ned til 1 uke overtid.. I tillegg har jo han legen på Elverum (tror jeg det var) funnet ut at prosenten keisersnitt økte med bare 1 % etter de innførte maks 1 uke overtid...så skjønner ikke helt problemet jeg. Bedre å være føre var!!!
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 4. august 2007 Forfatter #10 Skrevet 4. august 2007 Takk alle sammen! Ja er godt å få "vite" at alt står bra til der "inne"! Håper dere alle får en strålende helg!
Frøya79 - dobbel glede :-) Skrevet 4. august 2007 #11 Skrevet 4. august 2007 Heisann! Da har jeg endelig tilgang på internett igjen etter 3 uker på ferie :-) Utrolig kjekt å høre at alt så fint ut med den lille på UL! Du har fått termin en dag før meg, he he :-) Håper ellers at alt står bra til der oppe.
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 4. august 2007 Forfatter #12 Skrevet 4. august 2007 Hei Frøya! =0) Har vært et par uker uten nett jeg også.. Jippi, "slår" deg med 1 dag!!!! *hehe* Har ikke no tro på denne terminen da, siden jeg hadde såpass kontroll både på el og sex og hele den greia. Hadde ikke engang sex uka før så da må det i såfall være "jomfrufødsel" ;0) Men siden babyen er så stor så kan det vel hende at kroppen gjør seg klar litt tidligere da. Og så er det jo kjekt, som jeg nevnte over, at igangsettelsesdatoen kommer en uke tidligere da. Dersom jeg skulle være så uheldig å gå så langt over tiden... Hvordan går det med deg da? Starter på jobb igjen på mandag jeg. Kjipt.. Litt lite med bare 2 uker ferie. Merker jeg har hatt så mye mere overskudd nå disse to ferieukene.. Men men, skal vel bare være glad jeg er i såpass form denne gangen at jeg fortsatt er i jobb =0) Fortsatt fin helg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå