MathildeC Skrevet 3. august 2007 #1 Skrevet 3. august 2007 Og naar introduserte dere i saa tilfelle et slikt kveldsmaaltid? Staar jo at man helst skal fullamme til babyen er 6 mnd. Herregud tenk aa ikke faa sove paa 6 maaneder.... :-))
Gjest Skrevet 3. august 2007 #2 Skrevet 3. august 2007 Jeg måtte starte med MME pga at jeg ikke hadde nok melk. Nå gir jeg bare MME og han våkner fortsatt 3 ganger per natt (det gjorde han også da jeg ga MM). Så ikke alltid det hjelper å gi MME med hensyn på lenger søvn. Men det er verdt å prøve, mener jeg, viktig at mor får sove!!
Lillebror og stoerebror Skrevet 3. august 2007 #3 Skrevet 3. august 2007 Tror ikke du skal begynne med mme kun for å håpe på mer søvn for din egen del. Jeg gir mme til min gutt og jeg er fortsatt oppe om natta, han er 6 mnd. Noen må opp i flere år, mens andre kun få uker/mnd.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2007 #4 Skrevet 3. august 2007 ett lite sp.mål.. kan man blande litt grøt i mme til 5-6mnd gamle babyer for å gjøre melken litt som velling så dem sover hele natta??
beibiboom Skrevet 4. august 2007 #5 Skrevet 4. august 2007 hei sonia:) håper det går bra med deg og babyen! jenta mi har lagt på seg alt for lite, så jeg ble rådet til å gi mme en gang på ettrmiddagen som tillegg. hun sover som en stein etterpå... men hvis du ikke har behov for tillegg er det kanskje ikke så lurt.... men skjønner søvnproblematikken!!!
Taram har gutt&jente Skrevet 4. august 2007 #6 Skrevet 4. august 2007 Ikke nødvendigvis. Men på den alderen begynner man gjerne å gi grøt De trenger ofte litt ekstra mat da, og grøt metter bedre enn mme. Man MÅ ikke på død og liv fullamme heller, jeg er helt for å gi en flaske eller tre, men bedre nattesøvn er du dessverre uansett ikke garantert. :-)
m@rie82 Skrevet 4. august 2007 #7 Skrevet 4. august 2007 det er ikke alltid det er nødvendig å gi tillegg om kvelden. det er helt vanlig at babyene har "rotetid" om kvelden. her er en artikkel som kan være interressant for deg å lese: http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx mitt tips er fortsette å amme om kvelden, ikke ty så fort til tillegg hvis du er interressert i å fullame. alle babyer har "rotetid" (som jeg velger å kalle det...)
Taram har gutt&jente Skrevet 4. august 2007 #8 Skrevet 4. august 2007 Kan du godt, men hvorfor ikke like gjerne begynne med grøt? Uansett - ikke sikkert de hopper over nattmåltidet av den grunn. Storebror her gjorde ikke det, og lillesøster krever fremdeles pupp om natta selv om hun får 3 måltider grøt om dagen... :-)
OsloMor Skrevet 4. august 2007 #9 Skrevet 4. august 2007 Synes kanskje det er litt snålt å gi mme før barnet er 6 mnd fordi man ikke "orker" nattamming, barnet trenger jo mm om natten også,,, Så dersom man kan amme uten problemer, men velger å gi mme som den "enkleste" utvei for seg selv, synes jeg faktisk det er en smule egoistisk. Men, hver sin lyst,
Taram har gutt&jente Skrevet 4. august 2007 #10 Skrevet 4. august 2007 Men etter 6 mnd begynner de jo uansett å få behov for mer. :-)
Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #11 Skrevet 5. august 2007 Hei Sonia! Vår frøken sov nesten ikke om natten og hs rådet oss derfor til å gi mme som siste kveldsmåltid og om natten da hun var bare 2,5mnd. Dette hjalp oss mye. Som regel får hun siste måltid ved 20 tiden og sover da frem til 3-4. Hun får da mer mme og sover helt frem til 8-9 om morgenen. Før fikk hun mat hver 2. time... Dette ammehysteriet må ta slutt! Noen barn blir ikke helt fornøyde av kun mm.Nå er både snuppa og jeg førnøyde etter en god natt søvn, og jeg kan gi mer som mamma om dagen:) Selv om dette hjalp for oss, er det jo ikke sikkert det hjelper for dere. Men absolutt verdt å prøve. Blir ikke noe dårligere mamma forde. Signerer med anonym da jeg ikke orker masse konfrontasjoner..
Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #12 Skrevet 5. august 2007 Tror nok du må regne med å våkne på natten lengre enn 6 mnd. De fleste barn våkner om natten lenge etter 6 mnd... Noen sover hele natten såklart, men de fleste gjør det ikke... Så det må du nok bare regne med:)
OsloMor Skrevet 5. august 2007 #13 Skrevet 5. august 2007 Det er vel ikke ammehysteri å amme ungen sin så ofte den trenger det vel, selv om det er hver 2 time.. Noen av oss gjør det med glede, uten å være noe "offer" for ammehysteriet. Dessuten, dersom man er litt tålmodig så går det seg gjerne til når barnet blir eldre. Signerer ikke anonym, da jeg gir beng i evt. konfrontasjoner.
ormeynglet Skrevet 5. august 2007 #15 Skrevet 5. august 2007 Kjære Oslomor og Yara! Dere må vel forstå at det er forskjell på både mengde melk og på ulike babyer også! Jeg syns faktisk det er fryktelig ille hvis enkelte ikke får den maten de faktisk behøver fordi at mor syns det er et nederlag å ta fram flaska en gang iblant! Her begynte vi med ei flaske på kveld når tulla var 4.5 mnd gammel, og da var hun våken og fikk pupp i gjennomsnitt 7 ganger pr. natt. Da følte jeg det ikke som noe nederlag å gi henne ei flaske mme, men heller som en bekreftelse på at jeg faktisk er en mor som ønsker at mitt barn ikke skal ligge å være sulten hele natta! Bonusen er at jeg også er en bedre mor på dagtid!
Anonym bruker Skrevet 5. august 2007 #16 Skrevet 5. august 2007 Gutten min har så og si vært våken annenhver time hver natt fra dag 1 for å få pupp og vi har prøvd ut både det ene og det andre for å få han til å sove litt lenger,startet med tynn velling,så grøt osv osv..har hatt faste rutiner fra starten av,han er den som har vært flaskenekter og smokknekter..men no er han iallefall blitt 8 mnd og jeg tenkte jeg skulle prøv å la vær å pupp han på natta..han er den som alltid skulle sovne til puppen...nå har det gått en uke og tro det eller ei så har han sovet hele natta..første natta sov han 8,så10,så11 også 12 timer..det er såååå godt å endelig få litt mere sammenhengene søvn:) Men hvor gammel er babyen din no da?Er han såpass gammel at han ikke "trenger" pupp på natta liksom..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå