pinglo Skrevet 3. august 2007 #1 Skrevet 3. august 2007 Fortsetter det sånn,så er jeg vel skallet før året er omme. (føler jeg selv.) Har begynt å spise B-Vitaminer,for det sa svigermor at jeg måtte gjøre. Flere som har det sånn? Eller noen som har tips til hva annet jeg kan gjøre i tilegg til evt b-vitaminer.
Gjest Skrevet 3. august 2007 #2 Skrevet 3. august 2007 du burde gå til legen å få tatt blodprøver for å se om du mangler vitaminer og mineraler. er ofte et tegn på det hvis du mister hår, har sprø negler etc.. er ikke bra å ta fettløselige vitaminer som tilskudd hvis du ikke trenger det. kan få for mye i kroppen
pinglo Skrevet 3. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. august 2007 Var til lege å tok blod prøve for 2 uker siden,men det var ikke på grunn av at jeg mistet hår. Så kanskje de ikke så etter det. Får ta turen inn igjen,å sjekke. Klipper av meg håret snart,hvis det ikke slutter.
Fiskestang Skrevet 3. august 2007 #4 Skrevet 3. august 2007 Ammer du? Jeg mistet MASSE hår når jeg ammet, det er veldig vanlig. Du kan kjøpe shampo på apoteket for "håravfall", husker ikke hva den het, rød og hvit flaske. Veldig bra!
pinglo Skrevet 3. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 3. august 2007 Ammer ikke. Snuppa ville ikke ha bryst,så jeg sluttet å pumpe meg for 3 måneder siden. Men skal sjekke apoteket. Takker.
Girly *snuppa og snuppen* Skrevet 3. august 2007 #6 Skrevet 3. august 2007 Redken Vivagen shampoen anbefaler jeg.
pinglo Skrevet 3. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 3. august 2007 Hvilken shampo er det? fåes kjøpt hvor? Den fra apoteket det el?
Attpåklatten :-)™ Skrevet 3. august 2007 #9 Skrevet 3. august 2007 Det er helt normalt å miste mye hår etter et svangerskap. Noen opplever dette i måneder, mens andre kan slite med det i lenger enn et år etter fødsel! Når man går gravid, så opplever vi ofte å få tykkere hår, for da mister vi ikke så mye som normalt, mens etter fødselen så mister vi alt det vi skulle mistet i løpet av disse mnd pluss det vi mister til vanlig. Lurt å kjøpe seg et B-kompleks, evt mutivitaminer og kanskje silica, ølgjær el lign. Jeg trodde også jeg skulle bli skallet, for jeg har enormt mye hår til vanlig, men nå har det endelig stabilisert seg håravfallet, etter 15 mnd!
Vrimle Skrevet 3. august 2007 #10 Skrevet 3. august 2007 Sånn var det med meg da jeg slutta å spise kjøtt, mista masse hår og ble veldig slapp. Det var B-12 mangel. Lurt å ta ei blodprøve:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå