Gå til innhold

BLODSPOR:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter.

Tenkte dere kanskje kunne gjøre meg litt klokere. Voknet natt til i går at jeg måtte tisse, på papiret komdet blodspor.

Mistet i desember så dere kan sikkert skjønne min panikk. Kom inn på Bærum sykehus i går og tok ultralyd. Alt sto bra til heldigvis. Blodsporet har vært borte nå siden igår og nå har det søren meg begynnt i gjen. Blir skikkelig engstelig.

Er det noen som har opplevd det samme? Gynekologen ga meg ikke mye svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt

Skrevet

Hei. kan du ikke bare ringe de igjen? Be om å få snakke med føden, da gynekologisk pol. er stengt.

Skrevet

Føler meg bare dum.. Det jeg lurte på var om noen her inne har opplevd det samme?

Skrevet

Jeg har blødd mye, men det vet ikke hvorfor jeg gjør det. Morkaken ligger foran og det kan være en årsak. Men etterhvert lærer man å kjenne på ondtene og om det er grunn til bekymring. Spurte jm i går om jeg skulle ringe for jeg har ikke gjort det siste gangen men hun sa at hvis det var mye så kunne jeg ringe, men det var sannsynlig ikkeno. Er heller ikke bekymret for det nå lenger så jeg ser ting ann før jeg rigner føden, og her sitter jeg i 19 uke :-)

Vet du er bekymret men få snakket med en jm som kan forklare deg ting, ikke bare ta en ul og skysse deg ut igjen :-)

Skrevet

Tusen takk Athina, jeg får ringe jm på mandag og snakke litt med henne.

Skal på ny ultralyd på mandag. Trodde risikoen for SA hadde avtatt jeg nå.

Har så lyst til å glede meg over denne graviditeten men er så bekjymra..

Skrevet

Jeg har blødd ganske mye i svangerskapet(uke 7ca og skikkelige mensenblødninger med masse frisk blod) og jeg har flere SA bak meg. Jeg har snakket mye med lege og jordmor på sykehus vedrørende blødninger, og de sier det at så lenge en ikke har noen smerter i forbindelse med blødningene, så er det ikke sikkert at det er noe gærnt. Hos meg var alt fint, og det var mest sannsynlig en tvilling som ikke hadde festet seg som kroppen støtte ut. Jeg fikk beskjed om å prøve å slappe av, ligge helt i ro og ikke gjøre noe om det kom flere slike blødninger.

Men da visste jeg jo hvorfor jeg blødde.

Blødninger skal jo undersøkes når en er gravid, men en må også huske på at sporblødninger er veldig vanlig pga av at alt er mye mere skjørt i underlivet når en er gravid. Det er mange som derfor også får litt blodspor etter sex blant annet. Øker blødningene eller du får smerter, ville jeg ringt føden igjen, men ellers ville jeg prøvd å slappe av.

Jeg skjønner deg veldig godt at du får panikk, jeg fikk det jo selv da jeg blødde, men du fikk jo se at alt var OK igår, så da er det nok OK. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...