PROVOSERT!!!!!!!!!!! Skrevet 3. august 2007 #1 Skrevet 3. august 2007 Den er rundt 2 år. Så det er en del ting jeg lurer på. Det kommer noe hvitt ut av han et sted. Vet ikke hvor. Det ser ut som en liten ostebit, som er revet med rivjern. Men den er helt myk og beveger seg. Og den lukter rart. Og så lurer jeg på om hvordan jeg skal vaske ørene hans.
~turbogutten og lillebror~ Skrevet 3. august 2007 #2 Skrevet 3. august 2007 Det hørest ut som han har en slags orm/makk i magen! ville kjøpt en ormekur til han!! Og så tatt en ny kur etter to uker for å være sikker!! Du kan bruke en fuktig klut og vaske forsiktig ørene, men ikke så langt inn... Du kan også få kjøpt et rensemiddel som du kan vaske ørene med!
velger nick en annen dag Skrevet 3. august 2007 #4 Skrevet 3. august 2007 Gratulerer med katten. Dersom dette hvite begveger seg så er det nok mest sannsynlig bendelorm. Veldig vanlig at katter som lever ute blir smittet av dette gjennom å spise mus og fugler. Du får kjøpt ormekur på apoteket.Katten bør få det med jevne mellomrom. Ørene trenger du normalt ikke å rense med mindre det er noe spesielt med dem. Det finnes ørerens til katter.De har det på dyreklinkker (kanskje også på noen apotek) Lykke til.
Pinny og lillegutt Skrevet 3. august 2007 #5 Skrevet 3. august 2007 Jepp, høres ut som mark ja. Kjøp da ormkur på apoteket/dyrlegen og vet ikke om du kan få det i dyrebutikk jeg? Dersom katten veier over 4kg, må du gi han to tabletter, dersom du kjøper de fra apoteket i allefall. Men det står på bruksanvisningen
lizzie81-jente08-termin:050110 Skrevet 3. august 2007 #6 Skrevet 3. august 2007 Det hvite som kom ut av han er mark, og den kom garantert ut av analen hans.. Dra på apoteket og kjøp noe som heter panacure (det er et mark-kur for katt og hund), den styrken som brukes på katter et 250 mg.. Det lønner seg også ha få med ei engangssprøyte, for det er lettest å få det i katten når tabletten er løst opp i litt vann, og dratt opp i sprøyta.. Det lønner seg også å være to når man gir mark-kur, at den ene holder katten i armene sine sånn at katten ligger på ryggen, og holder den i nakkeskinnet, så kan den andre sprøyte mark-kuren inn i munnen på katten.. Og forsøk å sprøyte det så langt bak i munnen som det er mulig å komme, eller spytter han nok ut igjen mesteparten.. Den typen mark-kur skal gis 3 dager etterhverandre ca hver 12. uke, men oftere ved behov.. Når det gjelder å vaske ørene på katter, så tar de seg som oftest av det selv.. De liker ikke at man er nær ørene dems, hvertfall ikke inni.. Men det går jo an å forsøke med en q-tip som er væta med litt vann..
PrincessElisabeth Skrevet 3. august 2007 #7 Skrevet 3. august 2007 Har akkuratt gitt mine katter ormekur, kjøper du tablettene så kan du kjøpe inn "bløt"-mat og stikke tabletten i en kjøttbit. Velger du pastaen kan du gjemme den imellom majones, det har funka flott for mine iallefall:)
Thea Marie* med 2 småtroll * Skrevet 3. august 2007 #8 Skrevet 3. august 2007 Mamma har innekatt og der renser de ørene på katten me en q-tip med matolje på. Fungerer veldig bra
hamsterpia Skrevet 3. august 2007 #9 Skrevet 3. august 2007 Bruk markkuren som er i tablettform fra apteket. Den i pastaform tar nemlig ikke knekken på alle typer mark. Surr et badehåndkle rundt katten, så bare hodet stikker opp og hold den på fanget mens du putter tabletten langt bak på tunga. Fungerer kjempefint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå